۱۳۸۸ آذر ۹, دوشنبه

بهره برداري از دو طرح عمراني و خدماتي در بخش باينگان


دو طرح عمراني و خدماتي با بيش از سه ميليارد ريال اعتبار يکشنبه در بخش باينگان به بهره برداري رسيد.
بخشدار باينگان گفت: اين دو طرح شامل زيرسازي آسفالت راه روستاي لشکرگاه به طول دو کيلومتر و تعمير و مرمت مسجد روستاي دودان با حضور نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسوولان به بهره برداري رسيد.
صباح ولدبيگي افزود: براي اجراي اين طرحها که توسط موسسه حرا وابسته به سپاه پاسداران تامين اعتبار شده سه ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده است.
بخشدار باينگان همچنين در جمع مسئولان شهرستان پاوه گفت: عمليات گاز رساني به شهر باينگان که از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به استان کرمانشاه است بهمن ماه سال جاري آغاز مي شود.
ولدبيگي اعتبار اجراي اين طرح را 30 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: طرح مطالعاتي اين طرح جزء مصوبات سفر اول هيئت دولت به شهرستان پاوه بود که انجام شده است.
بخشدار باينگان با اشاره به اينکه هم اکنون 65طرح عمراني، آموزشي، کشاورزي و خدماتي با 50 درصد پيشرفت فيزيکي و 25ميليارد ريال اعتبار در حال اجراست گفت: تلاش در اجرا و اتمام طرحهاي هادي روستايي،جمع آوري فاضلابهاي روستايي و رفع مشکلات راههاي ارتباطي و مشکلات دهياريها از مهمترين موضوعاتي بود که در اين نشست بر رفع آنها تاکيد شد.

۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

9 شيء تاريخي مربوط به دوران ساسانيان در پاوه کشف شد.


فرمانده نيروي انتظامي پاوه روز يکشنبه از کشف 9 قطعه ظرف عتيقه مربوط به دوران ساسانيان در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ الهياري گفت در پي گزارشهاي واصله به معاونت اطلاعات اين نيرو، پرسنل اين معاونت با تحقيقات و تلاش شبانه روزي و پيگيريهاي خود موفق شدند اشياي عتيقه را که شامل 9 کاسه فلزي مربوط به دوران ساساني است در منزل فردي از اهالي يکي از روستاهاي شهرستان پاوه کشف و نامبرده را به همراه اشياي عتيقه تحويل مراجع قضايي نمايند.
وي گفت: پرونده فرد مذکور در شعبه اول دادياري دادسراي عمومي و انقلاب پاوه رسيدگي ميشود.
گفتني است فرد دستگير شده با قرار وثيقه آزاد شده است.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه ضمن تاييد قدمت اشيا کشف شده گفت: کار کارشناسي اوليه بر روي اين اشياء انجام گرفته و کارهاي حقوقي هم صورت گرفته است اما دادستان اين پرونده خواستار تشکيل و اعزام يک هيات کارشناسي براي اين موضوع شده که هماهنگي هاي لازم براي اين کار در دست اقدام است.
اسد الله بيرانوند روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بعد از اين کار، طي صورت جلسه اي اشياي قيمتي که اکنون در نيروي انتظامي شهرستان پاوه نگهداري مي شود به جمع دار اموال سازمان ميراث فرهنگي تحويل داده شده و جزو دارايي هاي مملکت محسوب مي شود.
وي گفت: اين اشيا پس از تحويل به ميراث فرهنگي مستند سازي مي شود و يک نسخه در اختيار دارايي، يک نسخه ميراث فرهنگي کرمانشاه و يک نسخه براي سازمان مرکزي ميراث فرهنگي ارسال مي شود.
وي گفت: اشيا کشف شده بلافاصله بعد از تحويل براي بازديد عموم مردم در موزه نگهداري خواهد شد.

امام جمعه پاوه: يكي از ترفندهاي خطرناك دشمنان بي انگيزه كردن مردم نسبت به مسائل مختلف است.


امام جمعه پاوه در خطبه هاي نماز عيد قربان كه روز شنبه در مسجد قبا اقامه شد با اشاره به توطئه هاي متعدد دشمنان عليه نظام اسلامي گفت : يكي از خطرناك ترين اين توطئه ها بي انگيزه كردن مردم نسبت به مسائل اجتماعي، ديني، سياسي و فرهنگي است كه متاسفانه تا حدودي موفق عمل كرده اند و با بي انگيزه كردن مردم موجب شده اند تا احساسات فردي، گروهي و حزبي افراد بر عقلانيت آنها غلبه كند و با اين كار موجب جدايي و تفرقه مسلمانان شده اند.
ماموستا ملا قادر قادري از اين عمل دشمنان به عنوان استضعاف سياسي نام برد و گفت : دشمنان با استفاده از رسانه هاي مخرب، سايت هاي اينترنتي و ديگر وسايل ارتباط جمعي موجبات بي انگيزه بودن مردم را نسبت به سرنوشتشان فراهم كرده اند. لذا هوشياري، آگاهي و مقابله با اين ترفند خطرناك در اين برهه بسيار لازم و ضروري است.
امام جمعه پاوه در بخش اول خطبه ها پيرامون فلسفه قرباني و اقامه نماز اعياد از ديدگاه مذاهب مختلف به تشريح سخن گفت.

۱۳۸۸ آذر ۵, پنجشنبه

فرماندار پاوه: بسيجيان پشتوانه اصلي انقلاب و نظام هستند.


فرماندار شهرستان پاوه بسيجي را مايه ارزش و افتخار و بسيجيان را پشتوانه هاي اصلي و اساسي نظام و انقلاب دانست و گفت: اگر بسيج نبود امروز خبري از انقلاب، افتخار و عزت نبود و آسايش، آرامش و رفاه کشور مرهون فداکاري بسيجيان است.
محمد نجفي پنجشنبه در مراسم حماسه ماندگار با حضور بسيجيان گردانهاي عاشورا الزهرا(س)،مسئولان، روحانيون و قشرهاي مختلف مردم در سالن حضرت امام (ره) با اشاره به توطئه هاي نوکران داخلي استکبار در کشور گفت: تمام جهان در کنار حمايت ارباب شما با همه تجهيزات نظامي در مقابل اراده ملت ايران زانو زد و سر تعظيم فرود آورد، حال مشتي نوکر و ايادي بيگانه با تفکري بچگانه قصد براندازي نظام قدرتمند ايران را در سر داشتند که با مشت محکم ملت روبرو شدند.
وي ضمن تاکيد بر لزوم هوشياري بسيجيان در تمام سطوح جامعه گفت: تفکر امام (ره) مقام معظم رهبري و کشور ما تماما تفکر بسيجي است و بايد اين تفکر هر روز توسعه و گسترش پيدا کند.
در اين مراسم پيش از سخنان فرماندار، سرهنگ نجفي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه پاوه، استحکام نظام اسلامي را مرهون فداکاري بسيجيان و حضور آنها در عرصه هاي مختلف دانست و تداوم اين حضور را موجب ياس و نااميدي دشمنان و شادماني دوستداران نظام عنوان کرد.
در پايان اين مراسم از بسيجيان فعال حوزه هاي مقاومت با اهداي هدايايي قدرداني شد.

هشت پايگاه مقاومت بسيج روستايي در شهرستان پاوه افتتاح شد.


به مناسبت هفته بسيج هشت پايگاه مقاومت بسيج روستايي چهارشنبه در شهرستان پاوه گشايش يافت.
سرهنگ نجفي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه پاوه گفت: اين پايگاه ها در بخشهاي مرکزي، نوسود و باينگان با اعتباري افزون بر يک ميليارد ريال افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفتند.
وي با اشاره به اينکه اين پايگاهها با هدف منسجم کردن نيروهاي بسيج در روستاها راه اندازي شده است، گفت: از اين به بعد بسيجيان روستاها در حوزه روستاي خود به انجام برنامه هاي مختلف فرهنگي و آمادگي خواهند پرداخت.
به هنگام افتتاح اين پايگاهها فرماندار، امام جمعه و جمعي از مسوولان و مردم حضور داشتند.

۱۳۸۸ آذر ۴, چهارشنبه

برگزاري مسابقه تيراندازي با حضور مديران ادارات شهرستان پاوه


به مناسبت گراميداشت هفته بسيج يك دوره مسابقه تيراندازي با حضور مديران ادارات شهرستان پاوه برگزار شد.
در اين مسابقه تيراندازي كه در محل ميدان تير سپاه ناحيه پاوه برگزار شد، در پايان رستگار يوسفي از فرمانداري، مهدي عبدي از بنياد مسكن انقلاب اسلامي و جليل كريمي از جهاد كشاورزي مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند. كه به نفرات برتر لوح يادبود و جوايزي اهدا شد.

برگزاري يادواره 52 شهيد روستاي بانه وره به مناسبت گراميداشت هفته بسيج


به مناسبت گراميداشت هفته بسيج يادواره 52 شهيد روستاي بانه وره بخش باينگان از توابع شهرستان پاوه برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور فرماندار، روحانيون، بسيجيان و قشرهاي مختلف مردم برگزار شد، امام جمعه پاوه با گراميداشت هفته بسيج، اقتدار، عزت و سربلندي ايران در جهان را مرهون خون شهدا و ايثار و فداكاري بسيجيان دانست و گفت: حفظ و حراست از دستاوردهايي که با خون شهدا و فداکاري بسيجيان حاصل شده کمتر از شهادت شهدا و ايثار بسيجيان نيست، لذا در اين برهه حساس که دشمنان از طريق جنگ نرم در قالب تخريب افکار، تضعيف اعتقادات، ايجاد شک و ترديد، نشر فرهنگ ابتذال، مواد مخدر و ايجاد اختلافات مذهبي در بين مسلمانان بويژه جوانان با استفاده از رسانه هاي متعدد فعاليت مي کنند، لزوم هوشياري آحاد مردم جامعه ضروري است.

ماموستا قادري تاکيد کرد که در اين برهه نبايد اجازه بدهيم تا دشمنان با نفوذ در ميان ما موجب تضعيف صفوف منسجم و اعتقادات مردم ما بشوند.
وي با اشاره به زحمات و خدمات مردم روستاي بانه وره، تقديم52 شهيد،70 جانباز و چهار آزاده در يک روستا، نشاندهنده عمق علاقه مندي، آنها به انقلاب، نظام و کشور است، لذا توجه بيشتر مسوولان به اين مردم حق مسلم آنها است.
روستاي بانه وره با 700 خانوار در بخش باينگان شهرستان پاوه، بزرگترين روستاي استان کرمانشاه است.

۱۳۸۸ آذر ۳, سه‌شنبه

معاون فرماندار : نخستين قدم مقابله براي كاهش آثار حوادث و بلاياي طبيعي شناخت و درك صحيح آنهاست.


معاون فرماندار پاوه در جلسه كميته امداد و نجات جاده اي كه در فرمانداري تشكيل شد، سيل، زلزله، خشكسالي، سرمازدگي و يخبندان، بادهاي گرم آتشفشان، رانش زمين، طوفانها، طغيان رودخانه ها، سقوط بهمن و ... را از مهمترين بلاياي طبيعي عنوان كرد كه همواره در نقاط مختلف كره زمين و در كشور ما رخ ميدهند.
رستگار يوسفي افزود در كشور ما به واسطه گستردگي و وسعت، تنوع آب و هوايي و شرايط متفاوت و مختلف محيطي، زمينه وقوع بسياري از بلاياي طبيعي شناخته شده است.
وي تصريح كرد شناخت، پيشگيري و راهكارهاي مقابله با اين حوادث از اهميت و اولويت خاصي برخوردار است و نخستين قدم مقابله و كاهش آثار و حوادث، شناخت و درك صحيح آنهاست.
معاون فرماندار پاوه با گراميداشت هفته بسيج گفت : بسيج امروز تفكري است كه جهان را آگاه و چشم اميد مظلومان و آزادي خواهان به آن دوخته شده است.
در پايان موارد ذيل مصوب گرديد:
1- مستقر شدن اكيپ هاي راه و ترابري، هلال احمر و اورژانس در راهدارخانه ها.
2- در هنگام بارش برف از تردد خودروهاي بدون زنجير چرخ جلوگيري بعمل آيد.
3- اطلاع رساني سريع به مردم هنگام بارندگي و كولاك.
4- پاكسازي جداول و قنوات در مسير جاده ها.
5- اصلاح چهار نقطه حادثه خيز.
6- آمادگي كامل راه و ترابري جهت برف روبي.

گزارش آماري به تفكيك مرحله توزيع سهام عدالت شهرستان پاوه



مرحله اول : 1- نهادهاي حمايتي (كميته امداد، بهزيستي و بسيجيان)         12042
               2- تكميلي مرحله اول                                            2304
مرحله دوم : روستائيان و عشاير                                                6103
مرحله سوم : شاغلين و بازنشستگان                                           15085
مرحله چهارم : ايثارگران                                                       2809
مرحله پنجم : زنان سرپرست خانوار                                              0
مرحله ششم : تكميلي روستائيان و عشاير                                      7848
مرحله هفتم : خادمين مساجد                                                       0
مرحله هشتم : طلاب حوزه هاي علميه                                            0
مرحله نهم : بيماران خاص                                                         0
مرحله دهم : كاركنان ستاد نماز جمعه                                              0
مرحله يازدهم : روزنامه نگاران                                                   0

جمع كل مراحل                                                                 46191

سربلندي و اقتدار امروز ايران اسلامي به سبب پايگاه مردمي آن است.


جانشين سپاه نبي اکرم (ص ) استان کرمانشاه روز دوشنبه در گردهمايي بزرگ بسيجيان شهرستان پاوه گفت: سربلندي و اقتدار امروز ايران اسلامي در جهان به سبب پايگاه مردمي آن است.
سردار بهمن ريحاني بسيجيان را ستونهاي مستحکم نظام دانست و گفت: تمامي افتخارات و اقتدار امروز ايران در جهان به برکت دفاع مقدس و سربلندي و پيروزي ما در دفاع مقدس به برکت ايثار، فداکاري و جانفشاني بسيجيان عزيز بدست آمد، لذا حفظ بصيرت و آگاهي بسيجيان در اين برهه بيش از هر زمان احساس مي شود.
جانشين سپاه نبي اکرم (ص) کرمانشاه با اشاره به توطئه هاي دشمنان در قالب جنگ نرم عليه ايران اسلامي گفت: ترس و وحشت استکبار از ايران به خاطر سلاح اتمي و انرژي هسته اي نيست بلکه هراس از پايگاه مردمي نظام است که همواره آنها را آزار ميدهد و حفظ اين پايگاه وظيفه بسيجيان است که تا به امروز به خوبي انجام داده اند.
سردار ريحاني پاوه و اورامانات را مايه سربلندي ايران اسلامي دانست و گفت: با توجه به اينکه پاوه همواره در نوک پيکان حملات دشمنان داخلي و خارجي بوده است اما هيچگاه بستر حضور دشمنان را در خود فراهم نکرد.
در اين گردهمايي فرماندار شهرستان پاوه نيز بسيج را مظهر اقتدار ايران دانست وگفت: به واسطه حضور بسيجيان در صحنه هاي مختلف است که دشمنان هيچگاه جرات نگاه به خاک ايران اسلامي را هم ندارند.
در اين همايش بزرگ ماموستا ملا قادر قادري امام جمعه، فرماندهان نظامي و انتظامي،پاسداران بازنشسته وبسيجيان حضور داشتند.

انتصاب ملا هادي رمضاني به عنوان مشاور فرماندار در امور روحانيت شهرستان پاوه

فرماندار پاوه در حكمي آقاي ملا هادي رمضاني را به عنوان مشاور فرماندار در امور روحانيت منصوب كرد. متن حكم بدين شرح است :

جناب آقاي ملا هادي رمضاني
سلام عليكم.
با احترام، به موجب اين ابلاغ جنابعالي به عنوان مشاور اينجانب در امور روحانيت شهرستان پاوه منصوب مي شويد.
اميد است با توكل به خداوند سبحان در انجام امورات محوله موفق باشيد.
نجفي - فرماندار شهرستان پاوه

۱۳۸۸ آذر ۲, دوشنبه

فرماندار پاوه: علماي اهل سنت پرچمداران نظام جمهوري اسلامي هستند.


فرماندار شهرستان پاوه گفت: علماي اهل سنت پرچمداران متعهد نظام جمهوري اسلامي هستند و همواره در حصول و حفظ و حراست از دستاوردهاي نظام تلاش کرده اند. محمد نجفي يکشنبه در جمع روحانيون و طلاب بسيجي پاوه با گراميداشت هفته بسيج و تقدير از ايثار و فداکاري بسيجيان در عرصه هاي مختلف، بزرگترين ضعف جهان اسلام را وجود اختلاف و تفرقه بين مسلمانان دانست که دشمنان با ايجاد آن همواره سعي و تلاش دارند تا از وحدت و همدلي و ارتقاي وضعيت اسلام و مسلمانان جلوگيري کنند.
در ادامه سرهنگ نجفي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج پاوه روحانيت و بسيج را دو بازوي توانمند و پايه هاي مستحکم نظام دانست که دشمنان همواره طي سي سال اخير درصدد حذف اين دو عامل اساسي از نظام بوده و هستند لذا بايد با هوشياري و آگاهي با اين توطئه ها مقابله کرد.
سپس مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه پاوه مهمترين و خطرناکترين توطئه استکبار را در اين برهه، بهره گيري از حربه وهابيت و ايجاد اختلاف بين مسلمانان شيعه و سني دانست و گفت: بهترين راه مقابله با اين ترفند خطرناک لزوم هوشياري و تزريق اخلاص و معنويت به جامعه به عنوان رسالت روحانيت است.
در پايان از طلاب و روحانيون بسيجي با اهداي هدايا تقدير شد.

فرماندار پاوه بر اجراي مصوبات شوراي بهداشت تاکيد کرد.


فرماندار شهرستان پاوه گفت: اجراي مصوبات کارگروه بهداشت وسلامت الزامي است.
محمد نجفي دوشنبه در کارگروه بهداشت و سلامت افزود: با توجه به اينکه مصوبات اين کارگروه با سلامت عموم جامعه مرتبط است لذا اجراي دقيق، صحيح و به موقع مصوبات آن الزامي است.
وي لزوم رعايت حريم بهداشتي سراب هولي و انجام خدمات فوري جهت رفع کدورت آب شرب شهر پاوه، اجراي دستورالعمل کنترل محيطي آنفلوانزاي نوع A در مدارس و مهدهاي کودک، مراکز شبانه روزي، اماکن عمومي، اماکن تهيه و توزيع مواد غذايي و کارگاه ها، بازديد مشترک کارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان از وضعيت دفن زباله هاي شهري جهت ارائه راهکار هاي اجرايي و تدوين برنامه به منظور دفع بهداشتي زباله ها و تاکيد بر رفع مشکلات بهداشتي شرکتهاي فعال در حاشيه رودخانه سيروان را مورد تاکيد قرار داد.
در اين جلسه مدير شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه با ارائه گزارشي از وضعيت آنفلوانزاي نوع A در پاوه گفت: از اول آبان ماه تاکنون روزانه بطور متوسط 700 نفر بدليل سرماخوردگي و ترس از آنفلوانزاي نوع A به مراکز بهداشتي درماني شهري و روستايي شهرستان مراجعه کرده اند که از 18 نفر مشکوک به آنفلوانزاي نوع A نمونه گيري بعمل آمد و خوشبختانه هيچيک مثبت نبود.
دکتر سليمي آموزش بيش از 13هزار نفر دانش آموز،22مورد آموزش کارکنان ادارات، توزيع 9هزار برگ تراکت و جزوه هاي آموزشي، نصب بنر در سطح شهر و بازديدهاي مکرر از مدارس و اماکن عمومي را از مهمترين اقدامات شبکه بهداشت ودرمان در راستاي پيشگيري از آنفلوانزاي نوع A عنوان کرد.

۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

افتتاح پايگاه جاده اي فوريتهاي پزشکي شهر نودشه


پايگاه جاده اي فوريتهاي پزشکي شهر نودشه با يک ميليارد ريال اعتبار روز شنبه افتتاح و راه اندازي شد.
فرماندار شهرستان پاوه به هنگام افتتاح اين پايگاه گفت: با توجه به اينکه راه ارتباطي استانهاي کرمانشاه و کردستان از اين محور مي گذرد و از طرفي از اوايل فصل بهار منطقه گردشگري دالاني به طرف شهرستان مريوان همه روزه پذيراي سيل مسافران و گردشگراني است که از محور نودشه عبور مي کنند احداث اين پايگاه بسيار ضروري بود که در دور اول سفر هيئت محترم دولت به شهرستان پاوه مصوب گرديد.
محمد نجفي افزود: براي احداث و تجهيز اين پايگاه با 100متر مربع زيربنا مبلغ يک ميليارد ريال هزينه شده است.
به هنگام افتتاح اين پايگاه مسوول مرکز فوريتهاي پزشکي استان کرمانشاه، مديران شهرستان پاوه و بخشدار و مسئولان نوسود و نودشه حضور داشتند.

11هزار کارت درمان رايگان براي دانش آموزان پاوه صادر شد.


فرماندار پاوه گفت: از ابتداي سال تحصيلي جاري تاکنون 11هزار کارت درماني رايگان براي دانش آموزان اين شهرستان صادر شده است.
محمد نجفي يکشنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش افزود: طي اين مدت سه هزار دانش آموز توسط پزشک طرف قرارداد معاينه شده اند که خوشبختانه هيچ موردي از آنفلوانزاي نوع A در هيچ يک از دانش آموزان مورد معاينه مشاهده نشده است.
نجفي با گراميداشت هفته بسيج، تبيين نقش و جايگاه بسيج در حصول دستاوردهاي نظام و حفظ و حراست از آنها، ايثار و فداکاري بسيجيان در هشت سال دفاع مقدس براي دانش آموزان، برگزاري نشستهاي فرهنگي، سياسي و ديني، شناسايي دانش آموزان ممتاز به منظور تقويت علمي و کمک به آنان جهت کسب رتبه هاي برتر کنکور و گردهمايي يکروزه هيئت امناي مدارس را از مصوبات اين جلسه عنوان کرد.
در ادامه اين جلسه ماموستا ملا قادر قادري امام جمعه پاوه با مثبت ارزيابي کردن عملکرد آموزش و پرورش پاوه از مسئولان و پرسنل اين مديريت تقدير کرد و با نقد جايگاه شوراي آموزش و پرورش در برنامه هاي اين سازمان، خواستار مشخص شدن جايگاه و نقش شوراي آموزش و پرورش در تشکيلات اين سازمان شد.

۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

مراسم جشن باسوادي در 19روستاي پاوه برگزار مي شود.


آيين جشن باسوادي بالاي 97درصد امسال در 19روستاي شهرستان پاوه برگزار مي شود.
کارشناس مسئول نهضت سواد آموزي شهرستان پاوه در مراسم جشن باسوادي که در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور فرماندار،جمعي از مسوولان ادارات و آموزشياران نهضت سواد آموزي برگزار شد گفت: امسال جشن با سوادي در 19روستاي اين شهرستان برگزار مي شود و اين روستاها از نظر بيسوادي پاکسازي ميشوند.
زمردي با اعلام اينکه در سال گذشته نيز 12روستاي شهرستان پاوه به بالاي 97درصد باسوادي رسيده اند افزود: با پاکسازي بيسوادي در 19روستاي ديگر در سال جاري77 درصد روستاهاي شهرستان پاوه به بالاي 97درصد با سوادي ميرسند.
وي با اشاره به اينکه هم اکنون ميزان با سوادي شهرستان پاوه درمقطع سني زير50 سال 94درصد و در کل82 درصد است افزود: از ابتداي تاسيس نهضت سواد آموزي تاکنون در شهرستان پاوه بيش از12 هزار نفر باسواد شده اند.
در پايان از سواد آموزان و آموزشيارن نمونه با اهداي لوح و هدايايي تقدير بعمل آمد.

حج نماد وحدت و تجلي وحدت اراده مسلمانان جهان است.


امام جمعه پاوه کنگره عظيم حج را نماد وحدت و تجلي اراده مسلمانان دانست و با تاکيد بر ضرورت بهره گيري مسلمانان از اين فرصت در جهت وحدت جهان اسلام تاکيد کرد.
ماموستا ملا قادر قادري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به توطئه هاي دشمنان اسلام و صرف هزينه هاي ميلياردي با بهره گيري از رسانه هاي متعدد در جهت تخريب اسلام و مسلمانان، افزود: هر ساله شاهد نمايش ميليونها مسلمان عاشق در سرزمين وحي هستيم که نشان دهنده آن است اين همه توطئه و هزينه براي مقابله با اعتقادات مسلمانان بي تاثير است.
وي گفت: اگر دولتهاي اسلامي در يک جهت حول محور وحدت جهان اسلام گام بر ميداشتند امروز وضعيت اسلام و مسلمانان بسيار مناسب تر بود و بايد اذعان داشت که ضعف جهان اسلام امروز بر اثر اختلافات خود مسلمانان است نه قدرت دشمنان آنها.
ماموستا قادري ايام ذي الحجه را فرصتي مناسب براي مسلمانان دانست تا با توبه و استغفار، تسبيح و ذکر خدا، روزه گرفتن در روز عرفه، احسان به فقرا و نيازمندان و قرباني کردن در جهت انجام فرايض و سنت هاي الهي گام بر دارند.
امام جمعه پاوه در ادامه با گراميداشت هفته بسيج و تاکيد بر همکاري همه جانبه و حضور اقشار مختلف جامعه در برنامه هاي هفته بسيج، لزوم پاسداشت ارزشهاي بسيج و ايثار و فداکاري بسيجيان را در عرصه هاي مختلف انقلاب اسلامي،جنگ تحميلي و سازندگي کشور را مورد تاکيد قرار داد.
ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به خلقت انسان با استناد به آيات الهي گفت: خداوند تمام موجودات را به صورت دو بعدي يعني مذکر و مونث، تاريک و روشن،خوب و بد و....آفريده است ودر اين ميان انسان را داراي فکر و اختيار آفريده است تا با فکر کردن سعادت و شقاوت و بهشت و جهنم را انتخاب کند و در اين راه با نزول قرآن کريم به عنوان بهترين راهنما و مبعوث کردن پيام آوران خود انسان را مورد لطف قرار داده است حال اگر انسان نافرماني کند سزاوار شقاوت وجهنم است.

۱۳۸۸ آبان ۲۷, چهارشنبه

در تداوم طرح يك طرفه شدن خيابان انقلاب اسلامي و روان سازي ترافيك، طرح نصب پاركبان از ميدان مولوي تا شبكه بهداشت و درمان اجرا مي شود.


معاون فرماندار شهرستان پاوه در جلسه شوراي ترافيك اين شهرستان با تقدير از زحمات شهرداري و مديريت راهنمايي و رانندگي در اجراي طرح يك طرفه شدن خيابان انقلاب اسلامي از ميدان شهدا تا ميدان مولوي و تقدير از همكاري خوب و صميمانه مردم فرهنگ محور شهرستان گفت : در تداوم اين طرح و به منظور روان تر شدن ترافيك اين مسير طرح پاركبان از ميدان مولوي تا شبكه بهداشت و درمان اجرا مي شود تا از پارك طولاني مدت خودروها در اين مسير جلوگيري شود.
يوسفي از آحاد مردم به ويژه نيروي انتظامي خواست تا با رعايت قوانين ترافيكي در اين مسير ماموران راهنمايي و رانندگي را ياري نمايند.
راه اندازي پاركينگ ميدان مولوي جنب ساختمان سابق شهرداري طي 20 روز آينده، اتصال خيابان رسالت از مسير پشت اداره مخابرات و جنب مدرسه راهنمايي بشارت به خيابان اصلي، پيگيري موضوع احداث خيابان مولوي به طرف سراب هولي از طريق مراجع ذيربط جهت اجرا، بررسي و كارشناسي موضوع نصب چراغ قرمز در خروجي مدرسه راهنمايي بشارت و ورودي خيابان تكيه، تعيين حريم رودخانه ميدان مولوي جنب راه روستايي خانقاه توسط امور آب و اعلام به شهرداري جهت اقدامات بعدي، دائم شدن طرح يك طرفه شدن مسير ميدان شهدا به ميدان مولوي و ارسال طرح به شوراي ترافيك استان و معاونت امور عمراني استانداري، نصب پاركبان از ميدان مولوي تا درب شبكه بهداشت و درمان به منظور روان تر شدن ترافيك اين مسير، نصب تابلوهاي توقف ممنوع در مسير ميدان شهدا تا سراب هولي در اسرع وقت، ساماندهي وضعيت تاكسيراني، نصب چراغ قرمز در سه راهي بيمارستان با هماهنگي راهنمايي و رانندگي و پيگيري موضوع تبديل ميدان شهدا به چها راه از طريق استان توسط ادارات شهرداري، شوراي اسلامي شهر، راهنمايي و رانندگي و امور آب از مصوبات اين جلسه بود.

معاون فرماندار پاوه : پاوه و اورامانات مهد پرورش بزرگان علم و ادب است.


معاون فرماندار پاوه روز سه شنبه در مراسم جشن کتاب گفت: پاوه و اورامانات مهد پرورش و تربيت بزرگان علم وادب وهنر است.
رستگار يوسفي با اشاره به نقش و جايگاه کتاب و کتابخواني به عنوان رکن اساسي توسعه جوامع و اينکه در جوامعي که فرهنگ کتاب و کتابخواني نهادينه شده است از آسيب هاي اجتماعي مصون هستند،افزود: شهرستان پاوه به لحاظ وجود کتابخانه رتبه اول استان را دارا ميباشد و به ازاي هر 25 نفر يک متر مربع فضاي کتابخانه اي در اين شهرستان وجود دارد.
وي با اعلام اينکه در پاوه براي هر نفر يک جلد کتاب وجود دارد گفت: در کل کشور به ازاي هر نفر دو دهم جلد کتاب وجود دارد.
وي به سابقه کهن و فرهنگ غني پاوه و اورامانات اشاره کرد و گفت: پاوه و اورامانات، مهد پرورش وتربيت بزرگان علم وادب، مرکز ثقل تحولات فرهنگي و مرکز آثار مکتوب و ماندگار ادبي، مذهبي و ديني است.
در اين مراسم از 50 فعال عرصه کتاب و کتابخواني شهرستان پاوه با اهداي لوح تقدير و اهداي هدايايي تجليل شد.
در شهرستان پاوه پنج واحد کتابخانه با 47 هزار عنوان و 57 هزار جلد کتاب وجود دارد.

پيام تسليت فرماندار پاوه به مناسبت درگذشت آيت الله نجومي


فرماندار شهرستان پاوه در پيامي رحلت آيت الله مرتضي نجومي را ضايعه اي دردناک براي مردم استان کرمانشاه اعلام کرد.
محمد نجفي در اين پيام ، رحلت جانسوز اين عالم رباني، مفسر قرآن کريم و چهره ماندگار استان کرمانشاه و کشور که سالهاي پربرکت عمر خويش را در راستاي نشر و ترويج قرآن و معارف ديني سپري کرد، ثلمه و ضايعه اي دردناک عنوان کرده که دوستداران دين، علم و ادب و هنر را در غم فراق خود غرق کرده است.
نجفي با اشاره به نقش و تاثير اين عالم رباني در گسترش و نشر معارف ديني و اسلامي در استان، رحلت اين روحاني جليل القدر را به محضر حضرت ولي عصر (عج)، بيت مکرم و معظم آن حضرت و مردم شريف استان کرمانشاه تسليت گفت.
همچنين معاون فرماندار و بخشداران مرکزي، باينگان و نوسود شهرستان پاوه اين ضايعه دردناک را به محضر بيت معظم حضرت آيت الله نجومي و مردم شريف استان گفتند.

۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

برگزاري جلسه شوراي اداري شهرستان پاوه


بسيج تفکري است که ذهنهاي آگاه جهان را به خود معطوف کرده است.
محمد نجفي امروز، دوشنبه در جلسه شوراي اداري پاوه با گراميداشت هفته بسيج افزود: بسيج بر اساس ارزشهاي انساني و فرهنگ عميق اسلامي شکل گرفته و رمز موفقيت آن اين است که از اعتقاد ميليونها انسان برخاسته است و تفکري است که ذهن هاي آگاه فراواني را از سراسر جهان به خود معطوف داشته است.
وي با اشاره به اعتبارات و طرحهاي عمراني امسال شهرستان پاوه گفت: امسال بيش از200 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي190طرح و پروژه عمراني به پاوه اختصاص يافته که هم اکنون اين طرحها با 57 درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجرا هستند.
در ادامه جلسه ماموستا ملا قادر قادري امام جمعه پاوه با اشاره به تهديدها و توطئه هاي رسانه هاي استکباري طي 30سال اخير عليه مردم و کشور اسلامي ايران گفت: اقتدار و عظمت کشور و ملت ما مرهون مقاومت، ايستادگي، ايثار و فداکاري و حضور بسيج و بسيجيان است.
همکاري همه جانبه ادارات و دستگاههاي اجرايي شهرستان با ناحيه مقاومت بسيج در اجراي هرچه با شکوهتر برنامه هاي هفته بسيج، همکاري با کارشناسان بهداشت و درمان در انجام دوره هاي آموزشي پيشگيري از آنفلوانزاي نوع A، توجه جدي بانکها به موضوع استمهال تسهيلات کشاورزي به باغداران و کشاورزان، آمادگي ستاد بحران شهرستان با توجه به هشدارهاي هوا شناسي در خصوص بارندگيهاي در پيش رو، کنترل و نظارت دقيق و مستمر بازرسان بازرگاني و تعزيرات حکومتي در بازار و برخورد با گرانفروشان از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.

فرماندار پاوه : تحت هيچ شرايطي افزايش قيمت گوشت را نمي پذيرم.


فرماندار شهرستان پاوه در نشست با قصابان شهر پاوه و مسئولان دادگستري، بازرگاني، شوراي اسلامي شهر و تعزيرات حكومتي كه در فرمانداري برگزار شد، با اشاره به افزايش قيمت خودسرانه گوشت توسط قصابان به كيلويي 11 هزار تومان ضمن انتقاد از اين حركت، خطاب به قصابان گفت : تحت هيچ شرايطي افزايش قيمت گوشت را نمي پذيرم و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.
محمد نجفي ضمن تاكيد بر بازرسي دقيق و منظم بازرسان بازرگاني و تعزيرات حكومتي از مقام قضايي خواست تا در صورت عدم رعايت نرخ مصوب و اعلام شده توسط كميسيون نظارت شهرستان، با متخلفان به شدت برخورد كنند.
وي از مردم و شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف آن را به بازرگاني و تعزيرات حكومتي گزارش نمايند.
در ادامه رئيس دادگستري شهرستان و رئيس تعزيرات حكومتي آمادگي خود را جهت برخورد قاطع با متخلفان در صورت عدم رعايت نرخ مصوب اعلام كردند و گفتند : اولويت و تقدم با مردم است و با برخورد با متخلفان اجازه اجحاف به حق مردم را نخواهيم داد.
در پايان مقرر شد كه در جلسه كميسيون نظارت با حضور اعضا و نماينده قصابان نرخ انواع گوشت براي عرضه به مردم اعلام شود. كه نرخ مصوب كميسيون نظارت به تفكيك انواع گوشت به شرح ذيل است:

رديف               نوع گوشت                                   قيمت هر كيلوگرم به ريال

1    گوشت بره با 250 گرم استخوان و چربي                            100000 

2     گوشت بزغاله با 250 گرم استخوان                                  90000   

3     گوشت گوساله جوان با 250 گرم استخوان                           78000

4     گوشت گوساله جوان بدون استخوان                                  92000

5     گوشت گاو بدون استخوان                                             80000

6     گوشت گاو با استخوان                                                70000

7    گوشت چرخ كرده گاو ( مخصوص ارگانها و كبابي ها )             80000

8    گوشت ميش با 250 گرو استخوان و چربي                          85000

9    گوشت بز با 250 گرم استخوان                                      80000

10   جگر خالص                                                          85000

11  جگر با احشاء                                                         65000

12  هزينه گوشت چرخ كرده هر كيلوگرم                                   2000

۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

بيش از 11 هزار تن کالا از بازارچه مرزي شوشمي پاوه به عراق صادر شد



بيش از 11 هزار تن کالا از بازارچه مرزي شوشمي پاوه به عراق صادر شد.
محمد نجفي يکشنبه هنگام بازديد و بررسي مسايل و مشکلات بازارچه مرزي شوشمي گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون11 هزار و 500 تن کالا شامل انواع ميوه، مصالح ساختماني، اسباب بازي، صنايع دستي و محصولات باغي به ارزش 10ميليون و 500 هزار دلار به عراق صادر شده و مقدار 12 هزار و 700 تن کالا شامل ضايعات آلومينيوم به ارزش 11ميليون و 700 هزار دلار واردات به داخل کشور انجام شده است.
نجفي با اشاره به مشکلات موجود بازارچه شوشمي بر انجام آسفالت محوطه، رفع مشکل آب، احداث ديوار جنوبي و افزايش فضاي بازارچه در جهت رفع اين مشکلات تاکيد کرد.

۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

تاكيد فرماندار پاوه بر جمع آوري آبهاي جاري در بازديد از مخازن آب اين شهر


باتوجه به اعلام جيره بندي آب شرب شهر پاوه، فرماندار اين شهر در بازديد از مخازن آب شهر بر جمع آوري آبهاي جاري در اين محل تاكيد كرد.
فرماندار پاوه به همراه بخشدار مركزي و رئيس امور آب و فاضلاب شهري از مخازن آب سراب هولي و چشمه هاي مجاور آن بازديد كرد و گفت : در حاليكه مردم از كمبود آب شرب رنج ميبرند، آب زلال مخازن و چشمه هاي مجاور آن به هدر ميروند كه اين موضوع قابل قبول نيست.
محمد نجفي با تاكيد بر تسريع در جمع آوري اين آبهاي جاري گفت : مدير امور آب و فاضلاب به همراه مسئولان بهداشت در اسرع وقت با ارائه راهكارهاي علمي و عملي و رعايت اصول و ضوابط بهداشتي نسبت به جمع آوري و انتقال اين آبهاي جاري به مخازن براي رفع مشكل كمبود آب شرب شهر بايستي اقدام كنند.
وي اظهار اميدواري كرد با اجراي اين طرح موضوع جيره بندي آب شرب، رفع يا كمتر شود.

بازديد سرزده فرماندار پاوه از بيمارستان قدس اين شهر


بازديد سرزده فرماندار پاوه از بيمارستان قدس اين شهر رضايت مراجعين و بيماران حاضر را به همراه داشت.
فرماندار شهرستان پاوه چهارشنبه شب حوالي ساعت 10 شب به همراه معاونت فرمانداري و روابط عمومي بطور سرزده از بيمارستان قدس بازديد بعمل آورد و با انتقاد از وضعيت نابسامان بيمارستان، كمبود پزشك، ازدحام بيماران و سرگرداني آنها در اورژانس و داروخانه، مسئولان شبكه بهداشت و درمان و بيمارستان را فورا" به محل احضار كرد و ضمن تذكر جدي به آنها، خواستار رسيدگي به اين وضعيت و ساماندهي بيمارستان شد.
محمد نجفي همچنين با انتقاد شديد از مسئولان بيمارستان به خاطر پذيرش بيماران روستايي بصورت آزاد فورا" بر رعايت اين موضوع و پذيرش بيماران بيمه روستايي مطابق دفترچه بيمه روستايي تاكيد و آن را اجرايي نمودند.
وي همچنين ضمن بازديد از بخش راديولوژي پيرامون عدم انجام فعاليت توسط اين بخش به مسئول شبكه بهداشت و درمان و بيمارستان تاكيد كرد كه در اسرع وقت و با اولويت قرار دادن موضوع نسبت به رفع مشكل و راه اندازي اين بخش اقدام نمايند.
وي در ادامه با حضور در بخش بيماران بستري بيمارستان عدم رعايت نظافت، حضور بيش از حد همراهان بيماران را مورد انتقاد قرار داد و بر رفع اين مشكل در اسرع وقت تاكيد كرد.
به هنگام اين بازديد كه رضايت مندي و تقدير مردم حاضر در بيمارستان را به همراه داشت، بيماران و همراهان آنها ضمن تقدير از اين حركت فرماندار و همراهان، تداوم اقداماتي اينچنيني را توسط فرماندار خواستار شدند.
گفتني است در پايان اين بازديد كه بيش از دو ساعت طول كشيد، وضعيت بيمارستان تغييرات چشم گيري داشت.

برگزاري جلسه شوراي اداري بخش نوسود


طرحهاي عمراني بخش نوسود 51 درصد پيشرفت فيزيکي دارد
محمد نجفي پنجشنبه در جلسه شوراي اداري بخش مرزي نوسود افزود: براي 70 طرح عمراني، کشاورزي، آموزشي و خدماتي نوسود 32 ميليارد ريال امسال اختصاص يافته و علاوه بر اين اعتبارات،500 ميليون ريال براي تجهيز و تعمير مساجد، اجراي شبکه معابر و احداث ساختمان دهياريهاي اين بخش اختصاص داده شده است.
وي با تقدير از رشادت و فداکاري مرزنشينان نوسود و نودشه به خدمات ارزنده دولت نهم در اين بخش اشاره کرد و گفت: صدور621 فقره اسناد واحدهاي مسکوني روستاييان، پرداخت 129فقره تسهيلات کم بهره به مبلغ هشت ميليارد و 600ميليون ريال، تصويب طرح هادي هشت روستاي بخش، اجراي طرح هادي سه روستاي هاني گرمله، دزآور و بيدرواز با اعتبار پنج ميليارد ريال، تعريض، آسفالت،نصب گاردريل و احداث ديوار با اعتبار 11ميليارد ريال، آغاز عمليات اجرايي انتقال آب چشمه بل به شهر نودشه، ساماندهي بافت روستايي هجيج و ايجاد زير ساخت هاي منطقه نمونه گردشگري دالاني تنها گوشه اي از اين خدمات است.
در اين جلسه خالدي بخشدار نوسود با ارايه گزارشي از وضعيت سياسي، اجتماعي و فرهنگي بخش،خدمات نظام به ويژه دولت نهم در بخش مرزي نوسود را بسيار ارزنده دانست وگفت: فقط در دولت نهم بيش از70 ميليارد ريال اعتبار براي توسعه و آباداني اين بخش مرزي هزينه شده است.
در ادامه ملا احمد مبارکشاهي امام جمعه نودشه با استناد به آيات و احاديث استفاده بهينه از امکانات دولتي و عمومي را موجب شکر و افزايش نعمت دانست و با اشاره به بيکاري جوانان اين نقطه مرزي گفت: ريشه تمام معضلات اجتماعي بيکاري است لذا مسئولان با ايجاد اشتغال ريشه هاي اين معضلات را خشک نمايند.
راه اندازي تجارت چمداني، تامين آب شرب شهر نوسود، رفع مشکلات فاضلاب هاي شهر نودشه، تعريض نقاط حادثه خيز مسير پاوه - نوسود، تقويت شبکه هاي صدا و سيما، تسريع در شروع فعاليت مرکز فوريتهاي پزشکي نودشه، تعيين تکليف بازگشت اهالي روستا هاي ممنوعه بخش نوسود و تمديد تسهيلات کشاورزي با توجه به خشکسالي سال گذشته از مصوبات اين جلسه بود.

برگزاري همايش منطقه اي معتمدين معين بنياد شهيد و امور ايثارگران اورامانات


همايش منطقه اي معتمدين معين بنياد شهيد و امور ايثارگران اورامانات برگزار شد.
در اين همايش که معتمدين معين، اعضاي شبکه هاي همياران و راهيان شهرستانهاي پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجاني حضور داشتند ماموستا ملا قادر قادري اسلام و انقلاب اسلامي را امانتي گرانبها در دست مردم ايران دانست وگفت: بايد براي حفاظت و حراست از اين امانت همه به ويژه خانوادهاي معظم شهدا تلاش کنند.
وي با اشاره به توطئه هاي دشمنان در ابعاد مختلف فرهنگي به منظور ايجاد اختلاف، تشکيک افکار و تلاش براي قطع ارتباط مردم با نظام، راه مقابله با شگردهاي سياسي ، فرهنگي دشمنان را در اين برهه، هوشياري، ايستادگي و بهره مندي از توان فکري و فرهنگي جوانان بويژه خانوادهاي معظم شهيدان عنوان کرد.
در ادامه فرماندار شهرستان پاوه عزت و اقتدار ملت و کشورمان را در جهان مرهون ايثار و فداکاري شهيدان و صبر و تحمل خانوادهاي آنان دانست و گفت: شهيدان ما با اهداي جان خود موجب احياي اسلام و ارزشهاي اسلامي در جهان شدند.
محمد نجفي با اشاره به حضور فعال مردم در عرصه هاي مختلف حمايت از نظام، حضور 40 ميليوني مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري را بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامي در جهان و در انقلابهاي متعدد جهان بي نظير دانست و گفت: اين حضور موجب حيرت و شگفتي جهانيان شد.
رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان کرمانشاه ضمن تقدير و تجليل از ايثارگران و خانودهاي معظم شهدا از حضور فعال و نقش آفريني معتمدين استان کرمانشاه و کسب رتبه سوم کشوري را نشان دهنده توان مندي آنان دانست.
مراد کوشکي در ادامه گزارشي از فعاليتهاي شبکه هاي معتمدين، مشاوران ، فرمانداران و استاندار و فعاليت آنان در مجلس ايثارگران ارائه داد.

۱۳۸۸ آبان ۱۷, یکشنبه

نظر سنجي


شهروندان ارجمند و محترم

با احترام و آرزوي سربلندي و سعادت براي شما عزيزان و با عنايت به اجراي طرح ترافيكي يك طرفه ميدان شهدا به طرف ميدان مولوي و نظر به اينكه اجراي هر برنامه و طرحي قطعا" داراي محاسن و معايبي است.
خواهشمند است با ارائه نظرات و پيشنهادات خود در خصوص نقاط قوت و ضعف طرح، مسئولان را در رفع معايب احتمالي و تداوم اجراي طرح ياري فرمائيد.
نظرات و راهكارهاي شما راهگشاي مسائل و مشكلات شهر خواهد بود. 
                                                                با تشكر
                                              شوراي ترافيك شهرستان پاوه


برگزاري جلسه انجمن کتابخانه هاي عمومي پاوه


10ميليارد ريال اعتبار براي احداث کتابخانه مرکزي پاوه اختصاص يافت.
محمد نجفي امروز، يکشنبه، در جلسه انجمن کتابخانه هاي عمومي پاوه افزود: اين ميزان اعتبار براي ساخت ساختمان کتابخانه، سرسراي آمفي تئاتر، بخش اداري و بخش فعاليتهاي هنري منظور خواهد شد و در صورت تامين زمين مورد نظر عمليات اجرايي آن بزودي آغاز خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه 2 هزار و 296 نفر عضو کتابخانه هاي پاوه هستند، افزود در نيمه اول امسال 31 هزار و 416 نفر براي مطالعه و دريافت کتاب به کتابخانه هاي اين شهرستان مراجعه کرده اند.
وي با تقدير از حضور گسترده دانش آموزان، دانشجويان و قشرهاي مختلف مردم در راهپيمايي سيزدهم آبان گفت: مردم ما نشان دادند که در مقابل ترفندهاي دشمنان بسيار آگاه و هوشيار هستند.
برگزاري اولين جشن کتاب به مناسبت هفدهمين دوره هفته کتاب و کتابخواني در ماه جاري و تقدير از اعضاي انجمن هاي کتابخانه هاي شهرستان، کتابخانان نمونه و کتابداران از مصوبات اين جلسه بود.

۱۳۸۸ آبان ۱۶, شنبه

برگزاري همايش پياده روي خانواده هاي معظم شهداي پاوه


همايش پياده روي خانواده هاي معظم شهداي پاوه برگزار شد.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران پاوه گفت: به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره فرماندهان و600شهيد اين شهرستان همايش بزرگ پياده روي با شرکت خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران از سراب هولي تا يادمان شهداي 26مرداد برگزار شد که با اسقبال کم نظير خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران، جانبازان و آزادگان عزيز روبرو شد.
کمال آژند افزود: در پايان شرکت کنندگان با حضور در مزار شهداي26 مرداد با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا اداي احترام کردند و به قيد قرعه به 83 نفر از شرکت کنندگان جوايز نفيسي همچون نيم و ربع سکه بهار آزادي و لوازم خانگي در مجموع به ارزش 50 ميليون ريال اهداء شد.
به هنگام اهداي جوايز معاون فرماندار، بخشدار مرکزي پاوه، جانشين فرمانده سپاه پاسداران و جمعي از مسوولان حضور داشتند.

۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

راهپيمايي13آبان در پاوه برگزار شد.


راهپيمايي13آبان در پاوه برگزار شد.
دانش آموزان و دانشجويان و اقشار مختلف مردم شهرستان پاوه به طور گسترده، پرشور و آگاهانه حماسه اي ديگر را در روز ملي مبارزه با استکبار آفريدند.
مردم شهرستان پاوه روز چهارشنبه همگام با ساير نقاط کشور اسلاميمان با حضور گسترده و بي نظير خود در راهپيمايي سيزدهم آبان تنفر و انزجار خود را از استکبار جهاني و ايادي و نوکرانش در داخل کشور ابراز و حمايت همه جانبه خود را از نظام مقدس جمهوري اسلامي و دولت عدالت محور اعلام کرده و يکبار ديگر با آرمانهاي حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري تجديد ميثاق کردند.
قشرهاي مردم پاوه که فرماندار، امام جمعه و مسوولان را در پيشاپيش خود داشتند با حرکت از ميدان شهدا و سردادن شعارهاي مرگ بر امريکا، مرگ بر اسرائيل، سيزدهم آبان ماه يوم الله است يوم الله و خامنه اي رهبر است، وارث پيغمبر است تنفر و انزجار خود را از استکبار و رژيم صهيونيستي ابراز و با مقام معظم رهبري تجديد بيعت دوباره بستند.
فرماندار پاوه در اين مراسم با تشريح رويدادهاي سيزدهم آبان و اهميت و نقش تسخير لانه جاسوسي امريکا، روز دانش آموز و تبعيد حضرت امام (ره) گفت: سيزدهم آبان به تعبير حضرت امام (ره) انقلاب دوم بود لذا بايد در تبيين اهميت اين روز بسيار تلاش شود.
محمد نجفي با اشاره به تبليغات استکبار و نوکران حلقه به گوش داخلي او در خصوص راهپيمايي 13آبان گفت: مردم مبار ديگر با حضور گسترده و آگاهانه خود در اين راهپيمايي اميد دشمنان را به ياس تبديل و يک نه بزرگ ديگ به اين کوته فکران گفتند.
در پايان قطعنامه راهپيمايي قرائت شد که با فريادهاي الله اکبر راهپيمايان مورد تاييد قرار گرفت.

طرحهاي عمراني بخش بايگان با 49 درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجراست.


طرحهاي عمراني بخش بايگان با 49 درصد پيشرفت فيزيکي در حال اجراست.
محمد نجفي چهارشنبه در جلسه شوراي اداري بخش باينگان گفت: امسال 25ميليارد ريال اعتبار براي اجراي 65طرح عمراني، خدماتي، کشاورزي و آموزشي به بخش باينگان اختصاص يافته است.
وي گفت: علاوه بر اين اعتبارات 793 ميليون ريال اعتبار براي اجراي شبکه معابر و تجهيز مساجد روستايي به 14دهياري اين بخش اختصاص داده شده است.
وي با اشاره به اينکه از 16روستاي بخش باينگان براي 14روستا طرح هادي تهيه شده و امسال براي اجراي طرح هادي دو روستاي تين و بانه وره يک ميليارد و 300 ميليون ريال اختصاص داده شده، تصريح کرد در دولت نهم 181فقره تسهيلات مقاوم سازي با 11ميليارد ريال با بهره پنج درصد و 1251 فقره سند واحدهاي مسکوني روستايي به روستاييان بخش باينگان پرداخت و واگذار شده است.
در اين جلسه بخشدار باينگان گزارشي از وضعيت سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي بخش را ارائه داد و تقويت سيستم آنتن دهي تلفن همراه، تقويت شبکه هاي صدا و سيما، استمهال تسهيلات کشاورزي با توجه به خشکسالي سال گذشته، گاز رساني به باينگان و بانه وره و احداث ساختمان مرکز فوريت هاي پزشکي باينگان را از مصوبات اين جلسه عنوان کرد.

۱۳۸۸ آبان ۱۱, دوشنبه

مسير ميدان شهدا تا ميدان مولوي شهر پاوه يك طرفه مي شود.


به منظور رفع گره ترافيكي شهر پاوه مسير ميدان شهدا تا ميدان مولوي اين شهر يك طرفه مي شود.
فرماندار شهرستان پاوه در جلسه شوراي ترافيك روز يكشنبه اين شهرستان با اشاره به اينكه موضوع ترافيك شهر پاوه از مشكل به معضل تبديل شده است گفت بعد از شهر كرمانشاه پاوه بيشترين معضل ترافيكي را در استان دارد و اين موضوع مستلزم ارائه راهكارهاي فوري و اجرايي است.
محمد نجفي افزود به منظور رفع گره ترافيكي شهر پاوه از روز شنبه مورخ 16/8/88 مسير ميدان شهدا تا ميدان مولوي يعني خيابان انقلاب اسلامي، براي خودروهاي شخصي و اداري يك طرفه مي شود و فقط تاكسي هاي شهري و خودروهاي امدادي و آمبولانس ها مجاز به تردد دو طرفه هستند. وي از شهروندان خواست تا راهنمايي و رانندگي را در اجراي طرح ياري كنند.
فرماندار پاوه همچنين تصريح كرد براي روان سازي ترافيك شهر عمليات اجرايي خيابان گردشگري از ميدان مولوي به طرف سراب هولي با همكاري اعضاي شوراي ترافيك در آينده نزديك آغاز خواهد شد.

۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

فرماندار پاوه: قرآن مرکز ثقل و وحدت مسلمانان است.


محمد نجفي روز شنبه در نشست با روحانيون و مربيان پايگاههاي قرآني، با اشاره به تهاجمات فرهنگي دشمنان به مقدسات اسلامي بويژه قرآن کريم افزود: گسترش پايگاه هاي قرآني و اشاعه و نشر فرهنگ قرآن در جامعه امري لازم و ضروريست و امروز جمهوري اسلامي ايران در جهان در زمينه مسايل قرآني و توجه به قرآن حرف اول را ميزند و وجود حافظان و قاريان برجسته قرآن در کشورمان مويد اين ادعاست.
وي با اعلام اينکه هم اکنون800 نفر متعلم در 25 پايگاه قرآني اداره اوقاف و امور خيريه پاوه و اورامانات به فعاليتهاي قرآني در زمينه هاي حفظ، قرائت، ترتيل و تقسير مشغول هستند، گفت: در سال جاري در اين پايگاهها بيش از200 نفر موفق به ختم کامل قرآن و20 نفر حافظ قرآن شده اند.
وي هزينه برگزاري اين کلاسها را که شامل حق الزحمه مربيان و هدايا براي قرآن آموزان بوده 150ميليون ريال عنوان کرد و خواستار تقويت خانه هاي نور اداره اوقاف و امور خيريه در شهرستان پاوه شد.
تشکيل انجمن حافظان و قاريان قرآن، به روز شدن آموزشها، انسجام و متمرکز شدن فعاليت نهادهاي قرآني و جلوگيري از موازي کاري از مهمترين مصوبات اين نشست بود.
پيش از سخنان فرماندار رييس اداره اوقاف و امور خيريه پاوه و اورامانات گزارشي از وضعيت پايگاههاي قرآني اين اداره و مسايل و مشکلات آنها را ارايه داد.