۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام در پاوه برگزار شد.

مراسم جشن میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و گرامیداشت هفته وحدت روز شنبه در شهر پاوه برگزار شد.
در این مراسم جشن که با دعوت ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در مسجد قبا برگزار شد، روحانیون استانهای کرمانشاه و کردستان، مسوولان و قشرهای مختلف مردم پاوه و اورامانات حضور داشتند، سخنرانان پیرامون سیره و سجایای پیامبر گرامی اسلام به تفصیل سخن گفتند و شعرا و گروه های مولودی خوان در وصف حضرت ختمی مرتبت (ص) اشعار خود را قرائت کردند.
امام جمعه پاوه با تبریک میلاد پیامبر رحمت (ص) و گرامیداشت هفته وحدت با استناد به آیات قرآن کریم حضرت محمد را نور و چراغ هدایت بشریت دانست و گفت: رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) امروز در تمام جهان نور منعکس می کند و کسی را یارای مقابله با این نور نیست.
ماموستا ملا قادر قادری در ادامه با اشاره به اهمیت وحدت در برهه کنونی گفت: دشمنان اسلام و مسلمانان امروز از هر زمان دیگری به اهمیت وحدت بین مسلمانان واقفند و به هر ترفندی برای تفرقه و جلوگیری از وحدت مسلمانان متوسل می شوند، لذا حفظ این سرمایه گرانبها از هر زمان دیگری واجب و ضروری است زیرا عزت، اقتدار ، کرامت و قدرت ما مسلمانان فقط با وحدت میسر بوده و خواهد بود.
امام جمعه پاوه افزود: مردم اورامانات1400سال است که از دین اسلام و 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد وحدت و برادری خود را حفظ کرده اند و به دشمنان اجازه تفرقه و نفاق را نداده اند و در آینده نیز به همین صورت ادامه خواهند داد.
ماموستا قادری با اشاره به فعالیت و تبلیغات صدها شبکه ماهواره ای در طول شبانه روز علیه اسلام و مسلمانان برگزای این گونه تجمعات و جشن ها را در جهت حفظ وحدت و سنت های پیامبر گرامی اسلام (ص) بسیار با اهمیت عنوان کرد.
در این جلسه ماموستا سید احسن حسینی مدرس مسجد خاتم النبیاء (ص) سنندج سه خصلت و ویژگی عبادت، تقوی و اطاعت از رسول گرامی اسلام (ص) را برای هر انسان مسلمان واجب و ضروری دانست و گفت: انسان با این ویژگی ها و اینکه در هر حال خداوند را ناظر و حاضر بر اعمال خود بداند در دنیا و آخرت سربلند خواهد بود.
دکتر محمد خانی استاد دانشگاه های استان کرمانشاه نیز سخنران دیگر این مراسم جشن بود که مهمترین ویژگی دین اسلام را متکی نبودن آن به زمان، مکان و زبان خاصی دانست.
وی با مقایسه دنیای کنونی با دنیای قدیم (دوران پیامبر) گفت: در دوران قدیم انسان از ابزار کم آن زمان برای اهداف خود بهره می برد اما اکنون ابزار و وسائل هستند که برای انسان تصمیم می گیرند و هدف تعیین می کنند و همین امر موجب ضعف بشریت بویژه مسلمانان شده است.
محمد خانی مهمترین این ابزار را رسانه های مخرب، ماهواره ها ، اینترنت و رایانه ها دانست و گفت: باید مسلمانان تلاش کنند تا این ابزار در اختیار آنها باشند نه آنان در اختیار ابزارها.

۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

امام جمعه پاوه صداقت را در ارائه آمار مورد تاکید قرار داد

امام جمعه پاوه در جلسه شورای آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات در جهت برنامه ریزی و تصمیم گیری، صداقت را در ارائه آمار مورد تاکید قرار داد و گفت: صحت و صداقت در ارائه آمار ادله ای محکم برای برنامه ریزی است.
ملا قادر قادری پنجشنبه با تقدیر از عملکرد مجموعه آموزش و پرورش پاوه، دانش آموزان این دیار را از متعهدترین و متدین ترین جوانان دانست و گفت: این در حالی است که جوانان مناطق مرزی همواره مورد بیشترین تهاجم از سوی بیگانگان و رسانه های آنها هستند و با بیشترین مشکلات فرهنگی و اقتصادی خاص نقاط مرزی روبرو هستند.
وی از مسئولان خواست تا با نشاندن عینک خوشبینی و تشویق، فضا را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در عرصه های مختلف بیش از پیش فراهم کنند.
در این جلسه معاون فرماندار پاوه توسعه فضاهای آموزشی شهرستان را بسیار مطلوب دانست و گفت: این امر بستر مهمی را برای توسعه آموزشی، علمی و فرهنگی در شهرستان فراهم کرده است.
رستگار یوسفی با انتقاد از نحوه ارزیابی آموزش و پرورش مناطق استان اعلام کرد، ملاکهای ارزیابی را باید متناسب با بافت فرهنگی، مذهبی و اجتماعی نقاط مختلف استان انجام داد.
وی بر بررسی و لحاظ کردن آداب، رسوم، فرهنگ و اعتقادات خاص هر منطقه در ملاکهای ارزیابی تاکید کرد.

۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

تاكيد بر اجراي طرح ويژه نظارتي در جلسه تنظيم بازار شهرستان پاوه

در جلسه تنظيم بازار شهرستان پاوه بر اجراي طرح ويژه نظارتي تاكيد شد.
در اين جلسه معاون فرماندار شهرستان پاوه گفت: بايد طرح ويژه نظارت نوروزي در دو فاز تامين اقلام و نظارت بر توزيع و قيمت ها با شدت و بصورت مستمر انجام شود و با متخلفان برخورد قاطع انجام گيرد.
رستگار يوسفي برپايي نمايشگاه بهاره با 50 غرفه به منظور عرضه مايحتاج عمومي مردم و ديگر كالاها، توزيع 260 تن ميوه (سيب و پرتقال) با قيمت مصوب، تامين گوشت و مرغ منجمد مورد نياز، فعال شدن ستاد شهرستاني هدفمند كردن يارانه ها، ساماندهي قيمت ها و كرايه و وسايل نقليه عمومي را از مصوبات جلسه عنوان كرد و گفت : طي دو ماهه اخير 343 مورد بازرسي از اصناف مختلف صورت گرفته كه در اين ارتباط 41 پرونده تشكيل و اصناف مختلف به بيش از 23 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم گرديدند.

برگزاري جلسه ستاد تسهيلات نوروزي شهرستان پاوه

شهرستان پاوه با داشتن جاذبه هاي فراوان گردشگري همواره نقطه آمال طبيعيت گران از سراسر جهان است.
فرماندار شهرستان پاوه در جلسه ستاد تسهيلات نوروزي با اعلام اين مطلب گفت : شهرستان پاوه آماده پذيرايي از مسافران و ميهمانان نوروزي و كاروان راهيان نور است و به همين منظور علاوه بر تجهيز و آماده سازي مهمانسراي ادارات و مدارس در نظر گرفته شده براي اسكان مسافران و گردشگران تعدادي چادر نيز در پارك شهيد كاظمي براي اين منظور برپا مي شود.
محمد نجفي با اعلام اينكه نوروز 88 بيش از 240 هزار مسافر و گردشگر از شهرستان پاوه بازديد كرده اند افزود پيش بيني مي شود با توجه به بازارچه مرزي و تنوع كالاهاي صوتي و تصويري و لوازم خانگي علاوه بر نقاط ديدني در نوروز امسال پذيراي بيش از 300 هزار مسافر در شهرستان پاوه باشيم.
وي افزود علاوه بر اين نوروز سال گذشته 15 هزار نفر در قالب كاروان راهيان نور از مناطق عملياتي و يادمان شهداي پاوه بازديد كرده اند.
در ادامه تهيه و توزيع بروشور، سي دي و كتابچه از جاذبه هاي گردشگري شهرستان، برپايي نمايشگاه بهاره و عرضه مستقيم مايحتاج عمومي مردم و كالاهاي بازارچه مرزي، تامين گوشت سفيد و قرمز و ميوه با نرخ مصوب، برپايي چادر اكيپ راهنمايي و هدايت مسافران در نقاط مختلف استان تا ورودي شهر پاوه، مرمت، بازسازي و آسفالت حفاريهاي سطح شهر تا پايان اسفند ماه، نظارت بر بازار اماكن فروش مواد غذايي و بازارچه مرزي، راه اندازي گشت سيار تعمير خودرو در مسيرهاي مختلف شهرستان و اعزام كاروان راهيان نور شهرستان به جنوب كشور و بازديد از مناطق عملياتي جنوب از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.

۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

تاكيد بر اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي در يازدهمين كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان پاوه

در يازدهمين كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان پاوه بر اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي تاكيد شد.
يوسفي معاون فرماندار شهرستان پاوه، اهتمام به رعايت موازين بهداشتي، اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي و آمادگي كامل ادارات جهت ارائه خدمات بهينه، فعال شدن گشت ويژه نظارت بر اماكن توزيع مواد غذايي و اقامتي، لزوم استعلام از مراجع بهداشتي جهت مصرف يا عدم مصرف مواد خوراكي ضبط شده قاچاق، راه اندازي كشتارگاه شهر نودشه، پيگيري تامين آب شرب سالم در اماكن زيارتي و تاريخي و رفع نواقص بهداشتي محيط مهدهاي كودك را از مهمترين مصوبات اين جلسه عنوان كرد.

۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

امام جمعه پاوه : ترجیح دادن دین بر دنیا موجب سربلندی بشر در دنیا و آخرت می شود.

امام جمعه پاوه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ترجیح دادن دین بر دنیا موجب سربلندی بشر در دنیا و آخرت می شود.
ملا قادر قادری با تبریک ماه ربیع الاول و فرا رسیدن میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) به تشریح فرازهایی از زندگی پربار آن حضرت از بدو تولد تا بعثت و رسالت پرداخت و گفت : بشریت همواره بدهکار هدایت و راهنمایی پیامبر گرامی اسلام (ص) است که زندگی خود را وقف سعادت بشریت کرد و مصائب فراوانی را در این راه پشت سر گذاشت.
وی با تاسی از توصیه های پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت : باید خانواده و فرزندان خود را در این عصر که عصر هجمه علیه اسلام و مسلمانان و باورهای دینی و اعتقادی آنهاست با عمل به توصیه های حضرت محمد (ص) از تهاجم مخرب دشمنان دور نگه داشته و موجب سربلندی آنها در دنیا و آخرت شویم.
ماموستا قادری با انتقاد از ممالک اسلامی به دلیل بی تفاوتی آنها نسبت به فرا رسیدن ماه میلاد پیامبر (ص) گفت : چندین روز قبل از میلاد حضرت مسیح علاوه بر مسیحیان، ممالک اسلامی اعم از اعراب و کردها با آذین بندی شهرها و جشن و پایکوبی میلاد حضرت مسیح را جشن گرفتند اما مایه تاسف است که در شبکه ها و رسانه های هیچ یک از ممالک اسلامی بویژه اعراب و کردها بحثی از میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) دیده نشد.

رئیس سازمان شیلات کشور: تولید آبزیان با توجه به قابلیتهای موجود کشور به دو میلیون تن می رسد.

قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور گفت: با وجود قابلیت های فراوان کشور و وجود آبهای فراوان سالانه فقط 200 هزار تن ماهی و دیگر آبزیان اکنون تولید می شود که این میزان باید به دو میلیون تن در سال برسد.
محمد علی آبادی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع پرورش ماهی پاوه رود در استان کرمانشاه با اشاره به میزان ظرفیت تولید گوشت سفید و قرمز در کشور آن را دو میلیون و 400 تن عنوان کرد و گفت : اگر ظرفیتهای بخش شیلات مورد توجه قرار گیرد با وجود پتانسیلهای موجود سالانه فقط دو میلیون تن گوشت سفید ( ماهی و آبزی پروری) تولید خواهیم کرد.
وی با اشاره به قابلیت های استان کرمانشاه در زمینه شیلات گفت : این استان توانایی و قابلیت تولید 100 تن ماهی را در سال دارد که باید در این زمینه تلاش شود.
وی در زمینه هموار شدن راه دسترسی سایت پاوه رود، پیگیری پرداخت تسهیلات بانکی، احداث پلان گردشگری در محل سایت پاوه رود از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و خوراک ماهی قول مساعد داد.
استاندار کرمانشاه هم با اشاره به محورهای توسعه در شهرستان پاوه، گردشگری، تجارت چمدانی، شیلات، باغداری و دامداری را از مهمترین این محورها عنوان کرد.
سید دادوش هاشمی گفت : وجود آبهای فراوان خدادادی و مراتع وسیع و غنی قابلیتهای شهرستان پاوه را برای توسعه شیلات و دامپروری (پروار بندی) مضاعف کرده است که باید با ارائه راهکارهای مناسب و کارشناسی به این مهم دست پیدا کرد.
سید فتح الله حسینی نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وضعیت معیشتی مردم منطقه خواستار تعامل هرچه بیشتر بانکها در زمینه پرداخت تسهیلات برای اجرای طرحها و پرهیز از بر سر راه قرار دادن قوانین دست و پاگیر برای مردم شد.
در این جلسه ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه نیز با تقدیر از خدمات دولت و اظهار خرسندی از افتتاح طرح مجتمع پرورش ماهی پاوه رود گفت : مراقبت و نظارت برای تداوم طرحها مهم تر از اجرای آنها می باشد لذا باید در این زمینه حساسیت بیشتری اعمال گردد.
در این جلسه محمد نجفی فرماندار شهرستان پاوه نیز با اشاره به خدمات ارزنده نظام در این منطقه گفت : هم اکنون در شهرستان پاوه یک هزار تن ماهی قزل آلا سردابی در سال تولید می شود که با راه اندازی سایت پاوه رود این میزان به بیش از 1600 تن در سال می رسد که بیش از 150 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.

مجتمع پرورش ماهی پاوه رود به بهره برداری رسید.

مجتمع پرورشی ماهی پاوه رود روز پنجشنبه با حضور قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان محلی افتتاح شد.
این مجتمع در زمینی به مساحت سه هکتار و فضای مورد بهره برداری به مساحت 1/7 هکتار با کانال اصلی آبرسانی به طول یک هزار و 760 متر احداث شده که برای تسطیح و اجرای آن بیش از 58 هزار متر مکعب خاک برداری انجام گرفته است.
در محل مجتمع سالن تکثیر ماهی به ظرفیت دو میلیون قطعه نیز احداث شده است.
برای اجرای این طرح که 630 تن ماهی در هر دوره تولید دارد و در صورت مکانیزه شدن به یک هزار تن در سال خواهد رسید
در مجموع 11میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات و چهار میلیاد و 800 میلیون ریال سهم آورده اعضای تعاونی پاوه رود هزینه شده است.
همچنین عملیات ساخت 171حوضچه پرورش ماهی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی پاوه رود با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال بصورت امانی اجرا شده است.
با اجرای این طرح 60 نفر بصورت مستقیم و 50 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال پیدا کردند.

۱۳۸۸ بهمن ۲۲, پنجشنبه

مردم مرزنشين پاوه با شرکت در راهپيمايي 22بهمن حماسه اي ديگر آفريدند.

مردم مرزنشين شهرستان پاوه با حضور حماسي و بي نظير خود در راهپيمايي يوم الله 22بهمن يک بار ديگر با آرمانهاي انقلاب و رهبري بيعت کردند.
مردم غيور و مرزنشين شهرستان پاوه امروز از پير و جوان، مرد و زن و کودک به خيابانها آمدند و در حمايت از انقلاب، نظام و رهبر معظم خود فرياد بر آوردند که همچون 31سال گذشته پشتيبان نظام و رهبر خود هستند و به هيچ کس اجازه دخالت در کشور را نخواهند داد.
سيل خروشان جمعيت مردم پاوه که در طول سي و يکسال عمر انقلاب بي نظير بود با شعارهاي مرگ بر امريکا، مرگ بر صهيونيست و مرگ بر فتنه گر به بيگانگان، نوکران آنها و رسانه هاي استکباري نشان دادند که آنان چه افکار عبث و بيهوده اي داشتند زيرا حضور اين سيل جمعيت را نمي توان جز عشق و علاقه به کشور و رهبر توصيف کرد.
در اين مراسم فرماندار پاوه با تقدير از حضور بي نظير مردم شهرستان در راهپيمايي 22بهمن گفت : اين درياي خروشان جمعيت به دشمنان و رسانه هاي مخرب آنها ثابت کرد که مردم ما بر خلاف سخن پراکني آنها در کنار مسئولان و نظام هستند و پشتيبان محکم و استوار ولايت فقيه مي باشند.
محمد نجفي تصريح کرد؛ به کوري چشم دشمنان که مي گفتند انقلاب اسلامي رو به ضعف و زوال است، سيل خروشان مردم ما به آنها نشان دادند، ملت ايران باشکوهتر از هميشه و از هر زمان حامي و پشتيبان انقلاب، نظام و رهبر عزيز خود هستند.

۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

تجليل از برترينهاي مسابقات مختلف دهه فجر شهرستان پاوه

در نهمین روز از دهه مبارک فجر از برترینهای مسابقات مختلف دهه فجر در شهرستان پاوه تجلیل شد.
در این مراسم، معاون فرماندار شهرستان پاوه با مثایسه خدمات قبل و بعد از انقلاب، مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیداری مسلمانان جهان، قطع دست چپاولگران و غارتگران از منابع ملی و خدادادی و توجه ویژه به مناطق محروم، توزیع عادلانه منابع و امکانات در سطح کشور عنوان نمود و گفت : حضرت امام (ره) به عنوان محی الدین زمان در قرن بیستم با رهبری خود نشان داد و ثابت نمود که دین اسلام توانایی اداره جامعه را به بهترین وجه ممکن دارد.
رستگار یوسفی با تشریح خدمات گسترده نظام جمهوری اسلامی در شهرستان پاوه به پیشرفتهای مختلف در عرصه های فناوری، هسته ای، پزشکی، کشاورزی و ... اشاره کرد و گفت : این در حالی است که دشمنان اسلام و دنیای سلطه با توطئه ها و ترفندهای متعدد در طول سی و یک سال عمر انقلاب اسلامی علیه کشورمان سعی در توقف رشد و توسعه مملکت ما را در ذهن داشتند که با رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و حضور آگاهانه و با بصیرت مردم این توطئه ها نقش بر آب و ان شاء ا... با حضور حماسی آحاد مردم در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن امسال شاهد اقتدار و عظمت نظام اسلامی خواهیم بود.
در پایان از برترینهای مسابقات مختلف ورزشی، فرهنگی، هنری و قرآنی با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

همايش فصلي ناظرين شوراي نگهبان شهرستان پاوه برگزار شد.

همايش فصلي ناظرين شوراي نگهبان شهرستان پاوه در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برگزار شد.
در اين همايش امام جمعه پاوه لزوم هوشياري آحاد جامعه را براي مقابله با فتنه مورد تاكيد قرار داد و گفت : هوشياري و بصيرت ملت ايران طي سي و يك سال عمر با عزت انقلاب اسلامي هيچگاه به دشمنان خارجي و ايادي داخلي اجازه تعرض به كشور و مقدسات مردم را نداده و نخواهد داد.
ماموستا ملا قادر قادري با تشريح سناريوي جديد امريكا مبني بر حمايت از طالبان در افغانستان و علم كردن بعثي ها در عراق گفت : چون شيعيان و كردها در عراق و حاكمان كنوني افغانستان منافع امريكا و صهيونيست ها را آنطور كه ميخواهند برآورده نكردند. با سناريوي جديد سعي در تغيير اين كشورها و نهايتا" فشار به ايران را دارند.
در اين همايش معصومي لاري، رئيس دفتر نظارت بر انتخابات استان كرمانشاه با اشاره به خدمات گسترده نظام و دولت در نقاط مختلف، نظارت بر اجراي كارها را ضعيف عنوان كرد و به نظارت بهتر و قويتر تاكيد كرد. وي شوراي نگهبان و ناظرين آن را امين مردم، نظام و رهبري عنوان كرد و گفت : راه و جهت همه در كشور بايد در جهت رهبري و اطاعت از ايشان باشد تا بتوانيم در جهت حفاظت و حراست از دستاوردهاي نظام تلاش كنيم.

بهره برداري از 6 طرح عمراني و خدماتي با اعتبار 50 ميليارد ريال در شهرستان پاوه

همزمان با هشتمين روز از دهه مبارك فجر از 6 طرح عمراني و خدماتي با اعتبار 50 ميليارد ريال در شهرستان پاوه بهره برداري شد.
نجفي فرماندار پاوه گفت : اين طرحها شامل : ترمينال مسافربري شهداي شهرستان پاوه، توسعه فضاي سبز و پاركها، بهسازي، جدول گذاري و آسفالت خيابانها، موزائيك فرش و تهيه وسايل بازي كودكان، آغاز عمليات احداث راه جديد روستاي هجيج به طول 5/4 كيلومتر شامل 45 هزار متر مربع حفاري، احداث دو تونل به طول 500 متر و آغاز عمليات احداث سايت BTS در روستاي وراء مي باشد كه در مجموع براي اجراي اين طرحها 50 ميليارد ريال هزينه شده است.

برگزاري مسابقه حفظ و قرائت قرآن كريم به مناسبت دهه مبارك فجر

به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي يكدوره مسابقه حفظ و قرائت قرآن كريم با شركت 46 نفر از روستائيان شهرستان پاوه برگزار شد.
در اين مسابقات كه در مقطع راهنمايي و متوسطه و در دو بخش برادران و خواهران برگزار شد، در قسمت حفظ يك جزء قرآن در مقطع راهنمايي و در بخش خواهران، اسوه حكيمي، سوما خسروي و زهرا بياباني و در بخش برادران، زبير كريمي، ابرار محمودنيا و انوشيروان فتاح نژاد و در مقطع دبيرستان در بخش خواهران، سميه رحيمي، زمزم محمدي و صورت محمدي و در بخش برادران، بهزاد مهدويان، مسعود فتاح نژاد و ميثم سليمي حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند.
و در بخش قرائت قرآن در قسمت خواهران مقطع راهنمايي، يسرا احمدي، پريسا پيروزام و منا كردامير و در قسمت برادران، مظهر احمدي نيا، محمد گودرزي و اسامه اميري و در مقطع متوسطه در قسمت خواهران، سميه زارعي، بهره ويسي و پروين كريمي و در قمت برادران، سوران فيضي، علي قادري و حكمت نوري حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند.

به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي يكدوره مسابقه دو استقامت در شهرستان پاوه برگزار شد.

به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي يكدوره مسابقه دو استقامت در شهرستان پاوه برگزار شد.
در اين مسابقات كه در دو مقطع راهنمايي و متوسطه با همت مديريت آموزش و پرورش پاوه و مجري سد داريان با شركت حدود يكهزار نفر از دانش آموزان و در دو بخش پسران و دختران برگزار شد در بخش پسران كه به طول 3 و 5 كيلومتر انجام شد در مقطع راهنمايي، ميلاد بابايي، جنيد مسعودي نيا و مسرور مهدياني و در بخش دختران، سروه خانقاهي، ثنا رحماني و دنيا حسيني و در مقطع متوسطه، در بخش پسران، محمد مريدي، حسين نجفي و ستار دانشي و در بخش دختران، رضوان ولدبيگي، ثنا رستمي نسب و سميه سجادي مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در پايان جوايز نفيسي به نفرات اول تا پنجم هر مقطع اهدا گرديد.

به مناسبت ايام خجسته دهه فجر بسيجيان شهر نوسود كوهپيمايي كردند.

به مناسبت ايام خجسته دهه فجر بسيجيان شهر نوسود كوهپيمايي كردند.
در سي و يكمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي جمعي از بسيجيان شهر نوسود با صعود به ارتفاعات اين شهر پرچم جمهوري اسلامي را در قلل اين شهر به اهتزاز درآوردند.

برگزاري يادواره شهداي روستاي نروي در بخش مرزي نوسود

در گراميداشت ايام دهه فجر و سي و يكمين سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامي ايران يادواره شهداي روستاي نروي در بخش مرزي نوسود برگزار شد.
در اين مراسم بخشدار نوسود عزت و اقتدار ايران و جهان اسلام را مرهون فداكاري، رشادت و خون شهيدان دانست و گفت : شهيدان با نثار جان خود موجب پيروزي انقلاب اسلامي و تداوم آن در بيداري جهان اسلام شدند در ادامه از خانواده هاي شهداي اين روستا تجليل شد.

در هشتمين روز از دهه مبارك فجر صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي و انتظامي شهرستان پاوه برگزار شد.

در اين مراسم كه در هنگ مرزي برگزار شد، امام جمعه پاوه، با تاكيد بر حفظ نظام و انقلاب در مقابل توطئه هاي دشمنان خارجي و حسادت ايادي داخلي آنها، گفت ترويج دين و تقويت نيروهاي مسلح دو ركن اصلي و اساسي حفظ پايداري هر حكومت است و اساس دين زماني ترويج و تقويت مي شود كه نيروهاي مخلص حامي آن باشند و نيروهاي مسلح زماني موفق هستند كه دين دار باشند.
ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به اوضاع كنوني جهان، وضعيت رسانه ها، مراكز آموزشي و آموزش عالي گفت : اين عصر بدون ترديد عصر رويارويي است و در آن كساني موفق هستند كه آمادگي لازم را از هر حيث براي مقابله و رويارويي و شناخت صحيح و دقيق از زمانه و تحولات آن داشته باشند.
وي پايه هاي حفظ هر دولت و حكومتي را بيداري دانست و بر لزوم هوشياري و بيداري آحاد مردم و مسئولان كشورمان براي مقابله و رويارويي با توطئه ها و ترفندهاي دشمنان تاكيد كرد.
امام جمعه پاوه با اشاره به عوامل اصلي در پيروزي انقلاب اسلامي ايران لطف خداوند، حكمت بنيانگذار جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب، حضور توده هاي مردمي را بسيار تاثير گذار دانست. وي به سياست جديد امريكا در منطقه اشاره كرد و گفت : امريكا با استقرار و حمايت طالبان در افغانستان و تاكيد بر حضور مجدد نيروهاي بعث در عراق سعي در منگنه قرار دادن ايران دارد كه بايد همه هوشيار باشيم.

۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

برگزاري مسابقه تيراندازي با تفنگ بادي به مناسبت دهه مبارك فجر

به مناسبت دهه مبارك فجر يك دوره مسابقه تيراندازي با تفنگ بادي بين بسيجيان ادارات شهرستان پاوه برگزار شد.
در پايان اين مسابقات كه با حضور 40 نفر از بسيجيان ادارات برگزار شد هادي ميرزايي، بهادر حيدري و مظفر ولدبيگي اول تا سوم شدند.

كارگاه آموزشي فراگير خانواده در شهرستان پاوه برگزار شد.

كارگاه آموزشي فراگير خانواده در شهرستان پاوه برگزار شد.
اين كارگاه آموزشي با حضور بيش از 500 نفر از والدين دانش آموزان با عنوان آسيب شناسي روابط درون خانواده در سالن امام خميني (ره) پاوه در دو بخش سخنراني و پاسخ به سوالات روابط درون خانواده برگزار شد كه مورد توجه و استقبال شركت كنندگان قرار گرفت.

گردهمايي بصيرت بسيجيان شهرستان پاوه در قالب طرح تربيت و تعالي برگزار شد.

گردهمايي بصيرت بسيجيان شهرستان پاوه در قالب طرح تربيت و تعالي برگزار شد.
در اين گردهمايي مسئول آموزشي عقيدتي سپاه نبي اكرم (ص) كرمانشاه پيرامون بصيرت بسيجيان و لزوم هوشياري آنان در مقابل توطئه ها و ترفندهاي دشمنان مطالبي بيان كرد.
در پايان به 12 بسيجي كه در مسابقات فرهنگي حائز رتبه شده بودند جوايزي اهدا گرديد.

در گراميداشت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مراسمي در كانون بسيج شهرستان پاوه برگزار شد.

در گراميداشت سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مراسمي در كانون بسيج شهرستان پاوه برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور بسيجيان پاوه برگزار شد، سرهنگ نجفي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه پاوه، پيرامون نقش بسيج در دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس مطالبي بيان كرد و بر تداوم حضور بسيجيان در تمامي صحنه ها به ويژه راهپيمايي 22 بهمن تاكيد كرد.
در پايان از بسيجيان نمونه با اهداي لوح و جوايزي تقدير شد.

بهره برداري از سه طرح توليدي، آموزشي و خدماتي در بخش باينگان همزمان با هفتمين روز از دهه مبارك فجر

همزمان با هفتمين روز ار دهه مبارك فجر امروز از سه طرح توليدي، آموزشي و خدماتي با اعتباري افزون بر 6 ميليارد ريال در بخش باينگان شهرستان پاوه بهره برداري شد.
اين طرحها كه با حضور فرماندار، مديران ادارات شهرستان پاوه، بخشدار و مسئولان بخش باينگان افتتاح شدند شامل شركت تعاوني توليد قارچ با ظرفيت توليد 40 تن در سال و اشتغال زايي 7 نفر بصورت مستقيم و غير مستقيم، دبيرستان 12 كلاسه حضرت رقيه با 1500 متر مربع زير بنا و واحد دندانپزشكي مركز بهداشتي درماني شهر باينگان مي باشند كه در مجموع براي اجراي اين طرحها مبلغ 6 ميليارد و 66 ميليون ريال هزينه شده است.

مراسم جشن انقلاب در روستاي لاران سفلي بخش باينگان روز يكشنبه برگزار شد.

مراسم جشن انقلاب در روستاي لاران سفلي بخش باينگان روز يكشنبه برگزار شد.
در اين مراسم كه با حضور قشرهاي مختلف مردم روستاي لاران سفلي و مسئولان شهرستان پاوه و بخش باينگان برگزار شد فرماندار شهرستان پاوه گفت : نظام اسلامي ايران به عنوان مردمي ترين نظام در جهان و انقلاب اسلامي مصمم و پايدار و استوار چون كوه در جهت اعتلاي كرامت انساني گام بر ميدارد.
محمد نجفي افزود انقلاب اسلامي ايران موجب بيداري جهان اسلام و نهضت هاي آزادي بخش و ذليل شدن قدرت هاي استكباري شد.
در اين مراسم اسناد 26 واحد مسكوني روستايي به مناسبت ايام دهه فجر تحويل روستائيان گرديد.

۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

استاندار كرمانشاه : تجارت چمداني و كوله بري موجب متحول شدن استان و رونق اقتصادي مي شود.

تجارت چمداني و كوله بري موجب متحول شدن استان و رونق اقتصادي مي شود.
استاندار كرمانشاه در جلسه شوراي اداري شهرستان پاوه با اعلام اين خبر گفت : تجارت چمداني و كوله بري موجب ماندگاري بيشتر گردشگران در استان و رونق اقتصادي استان خواهد شد. لذا بايد در اسرع وقت اين تجارت در گذرهاي مرزي تعيين شده عملي شود.
مهندس هاشمي با اشاره به پيام تاريخي حضرت امام خميني (ره) براي شكست حصر پاوه ضمن بي نظير دانستن آن گفت : حضرت امام (ره) در تاريخ انقلاب اسلامي بسيار به ندرت اينچنين با صراحت و قاطعيت پيامي صادر كرد.
استاندار كرمانشاه خدمت صادقانه به مردم را موجب پايداري نظام عنوان كرد و بر انجام آن تاكيد كرد و گفت : بايد مسئولان طوري خدمت كنند كه مردم با تمام وجود آن را احساس كنند.
در اين جلسه فرماندار شهرستان پاوه گفت امسال 210 طرح و پروژه عمراني با 210 ميليارد ريال و 77 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا هستند.
محمد نجفي با اشاره به آخرين وضعيت مسكن مهر در شهرستان گفت : تاكنون 6 تعاوني با 329 نفر عضو تشكيل و جانمايي پروژه 125 واحدي در جلسه كارگروه استان تصويب و در حال اخذ پروانه از شهرداري است.
وي افزود از سال 84 تاكنون 1016 واحد با مبلغ بيش از 6 ميليارد ريال تسهيلات در روستاهاي شهرستان مقاوم سازي شده است. فرماندار پاوه با اشاره به عملكرد صندوق مهر امام رضا (ع) شعبه پاوه گفت : در بخش ازدواج 3500 نفر از تاريخ 25/4/84 تا 31/2/88 مبلغ 46 ميليارد و 700 ميليون ريال تسهيلات دريافت كرده اند كه شهرستان در رتبه دوم استان قرار دارد. و در بخش اشتغال در همين مدت 410 نفر مبلغ 19 ميليارد و 620 ميليون ريال تسهيلات دريافت كرده اند.
در ادامه ماموستا ملا قادر قادري امام جمعه پاوه با اعلام اينكه مردم اهل سنت بالاترين امتياز را محبت و صداقت مي دانند گفت : مسئولان بايد از گفتار درماني اجتناب كرده و بصورت عملي درصدد رفع مشكلات مردم برآيند. وي گفت : مردم مناطق مرزي معتقدند مسئولان بايد مشروعيت و محبوبيت داشته باشند يعني توان و تخصص در كار (مشروعيت) و ارتباط با مردم (محبوبيت).
سيد فتح اله حسيني نماينده مردم پاوه و اورامانات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خدمات و زحمات مردم شهرستان پاوه در پيروزي، شكل گيري و تثبيت انقلاب و نظام اسلامي، توجه بيشتر به اين مردم را مورد تاكيد قرار داد و از عدم سرمايه گذاري دولتي و بخش خصوصي در اين شهرستان و عملي نشدن وعده هاي داده شده به مردم انتقاد كرد و خواستار تسريع در اجرايي شدن تجارت چمداني در اين شهرستان شد.
در ادامه كمك مالي به شهرداريهاي پاوه، نودشه، نوسود و باينگان، آغاز فعاليت تجارت چمداني در اسفند ماه سال جاري، تدوين برنامه توسعه باغات، بسترسازي براي توسعه گردشگري، راه اندازي دانشگاه آزاد اسلامي در سال تحصيلي آينده پيگيري پذيرش دانشجوي عراقي در دانشگاه پيام نور پاوه، 1 ميليارد ريال اعتبار براي مرمت و بازسازي گلزار شهدا، تهيه زمين مورد نياز براي اجراي مسكن مهر و زدن كلنگ آغاز عمليات احداث واحدهاي مسكوني آن در اسفند ماه، تامين اعتبار براي ادامه طرحهاي راه پاوه و قشلاق، انتقال آب هاني كوان به شهر پاوه و مسجد نودشه از مصوبات اين جلسه بود.

بهره برداري از 7 طرح عمراني با حضور استاندار كرمانشاه همزمان با ششمين روز از دهه مبارك فجر

همزمان با ششمين روز از دهه مبارك فجر از 7 طرح عمراني با حضور استاندار كرمانشاه در شهرستان پاوه بهره برداري شد.
اين طرحها شامل ژرده برداري از تنديس شاعر نامي شهرستان پاوه، ميرزا عبدالقادر پاوه اي و دبيرستان 12 كلاسه شهداي هشتم آبان پاوه با 1670 متر مربع زير بنا و طرحهاي عمراني شهرداري پاوه شامل توسعه فضاي سبز و پاركها، شن ريزي و آسفالت خيابانها، جدول گذاري و موزائيك فرش معابر و خريد تجهيزات ترافيكي مي باشد. در مجموع براي اجراي اين طرحها 18 ميليارد و 200 ميليون ريال هزينه شده است.
به هنگام افتتاح اين طرحها فرماندار، نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي، امام جمعه و جمعي از مديران كل و مديران شهرستان پاوه حضور داشتند.

اداي احترام استاندار كرمانشاه به مقام شامخ شهدا با حضور در يادمان شهداي 26 مرداد شهرستان پاوه

استاندار كرمانشاه در سفر به شهرستان پاوه با حضور در يادمان شهداي 26 مرداد اين شهرستان با نثار شاخه هاي گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدا اداي احترام كرد.
مهندس هاشمي به همراه نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي، امام جمعه، فرماندار و جمعي از مديران كل با حضور در بيت شهيدان اين شهرستان ضمن ديدار و گفتگو با خانواده معظم اين شهيدان گفت : انقلاب اسلامي ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي مرهون خون شهيدان و صبر و بردباري خانواده هاي معظم شهدا است.
استاندار كرمانشاه خانواده معظم شهدا و به ويژه همسران شهدا را نماد مقاومت و ايستادگي دانست و گفت : شهداي ما درس ايثار و فداكاري و خانواده معظم آنها درس مقاومت و ايستادگي را به جهان آموختند.
در ادامه اين ديدار مسائل و مشكلات خانواده شهدا مورد بررسي قرار گرفت كه استاندار بر رفع سريع مشكلات آنها تاكيد كرد.

۱۳۸۸ بهمن ۱۵, پنجشنبه

در چهارمين روز از دهه مبارك فجر مزار شهيدان شهرستان پاوه گلباران شد.

صبح امروز مسئولان شهرستان پاوه به همراه جمع كثيري از قشرهاي مختلف مردم با حضور بر مزار شهيدان با نثار شاخه هاي گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي اداي احترام كردند.
همچنين مسئولان شهرستان با حضور در بيت معظم شهدا با خانواده هاي آنها ديدار كردند.

بهره برداري از سه طرح خدماتي، توليدي و آموزشي در بخش مرزي نوسود

همزمان با سومين روز از دهه مبارك فجر از سه طرح خدماتي، توليدي و آموزشي با اعتباري افزون بر 5 ميليارد ريال در بخش مرزي نوسود شهرستان پاوه بهره برداري شد.
فرماندار شهرستان پاوه گفت : اين طرحها شامل مرغداري 10 هزار قطعه اي شهر نودشه، سوله راهداري سه راهي شهدا به منظور نگهداري ماشين آلات راهداري، بهسازي و آسفالت راه روستايي دزآور به طول 1100 متر و مدرسه 2 كلاسه شهداي روستاي بيدرواز مي باشند كه در مجموع براي اجراي اين طرحها مبلغ 5 ميليارد و 730 ميليون ريال هزينه شده است.
به هنگام افتتاح اين طرحها مسئولان شهرستان پاوه و بخش مرزي نوسود و جمعي از مردم حضور داشتند.

۱۳۸۸ بهمن ۱۲, دوشنبه

برپايي نمايشگاه جمعي مدارس شهر پاوه و نمايشگاه آثار هنري ارشاد اسلامي

همزمان با اولين روز دهه مبارك فجر نمايشگاه جمعي مدارس شهر پاوه در سالن امام خميني (ره) اين شهر برگزار شد.
خسروي مدير آموزش و پرورش پاوه گفت : در اين نمايشگاه 30 غرفه وجود دارد كه شامل دست ساخته هاي دانش آموزان، آثار هنري، غرفه شهدا، فني و حرفه اي، فيزيك، شهدا و ... مي باشد كه به مدت 10 روز تا پايان دهه مبارك فجر در دو نوبت صبح و بعدظهر براي بازديد عموم آزاد است.

به همين مناسبت نمايشگاه آثار هنري ارشاد اسلامي با 50 اثر هنري در محل اين اداره برپا شده است. اين نمايشگاه به مدت 10 روز براي بازديد عموم داير است.

برپايي نمايشگاه كتاب و نمايشگاه گل در پاوه به مناسبت ايام خجسته دهه فجر

به مناسبت ايام خجسته دهه فجر نمايشگاه كتاب در دانشگاه پيام نور شهرستان پاوه برپا شده است.
در اين نمايشگاه 600 عنوان كتاب با 4000 جلد در زمينه هاي آموزشي، تاريخي، ديني، علوم قرآني، روانشناسي، علوم اجتماعي و تفسير وجود دارد كه با 20 تا 25 درصد تخفيف به فروش ميرسد.
اين نمايشگاه به مدت 10 روز براي بازديد و خريد عموم آزاد است.

به همين مناسبت نمايشگاه گل در كتابخانه عمومي شهرستان پاوه نيز برپا شده است. در اين نمايشگاه انواع گلهاي تزئيني ساخته بانوان به معرض نمايش و فروش گذاشته شده است.
اين نمايشگاه به مدت 10 روز براي بازديد و خريد عموم داير است.

برگزاري مراسم زنگ انقلاب در پيش دانشگاهي انديشه پاوه

در اولين روز از دهه مبارك فجر مراسم زنگ انقلاب در پيش دانشگاهي انديشه شهرستان پاوه برگزار شد.
در اين مراسم فرماندار شهرستان پاوه با گراميداشت سي و يكمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي گفت : حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامي ايران موجب بيداري و احياي جهان اسلامي و حركت جنبشهاي آزادي بخش در جهان شد و امروزه به بركت انقلاب اسلامي ايران مسلمانان با عزت و قدرت در جهان مطرح هستند.
محمد نجفي تصريح كرد امروز تصميم گيري ها در جهان با لحاظ كردن انقلاب اسلامي ايران انجام مي شود و اين يعني عزت و اقتدار براي ملت ايران و نهايتا" عزت جهان اسلام. وي پيشرفتهاي بي نظير ايران در زمينه هاي فناوري، علمي، پزشكي و هسته اي را مورد توجه دانست.
در اين مراسم امام جمعه، مسئولان ادارات و جمعي از مردم حضور داشتند.