۱۳۸۹ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

زنگ خلیج همیشه فارس طی مراسمی در دبیرستان معلم پاوه نواخته شد.

در این مراسم مدیر آموزش وپرورش پاوه با بیان تاریخچه خلیج فارس گفت : شناسنامه ایران برای جهانیان کاملا شناخته شده و تاریخ آن را ثبت کرده، که قبلا جهان از چند امپراطوری تشکیل شده بود که ایران یکی از قدرتمندترین این امپراطوریها بود، لذا هویت ایران یک هویت جهانی و با ثبات است.
سلام خسروي تصريح كرد حال چند كشور عربي كه قدمت آنها فقط به چند سال ميرسد با تحريك استكبار و رژيم صهيونيستي در پي تغيير نام خليج فارس به خليج عربي هستند، لذا ما به آنها يادآوري مي كنيم كه اگر خيلي غيرت دارند به داد مردمان مظلوم ستمديده فلسطين، عراق و لبنان كه عرب هستند برسند كه بيشتر از اين مورد تهاجم و حملات وحشيانه صهيونيستها قرار نگيرند و به آنها هشدار ميدهيم بيش از اين پا را از گليم خود درازتر نكنند در غير اينصورت با مشت محكم ملت ايران روبرو خواهند شد. 

کارگاه زیبائیهای ریاضی در پاوه برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که دبیران ریاضی مناطق اورامانات و 800 نفر از دانش آموزان مستعد ریاضی حضور داشتند، دو نفر از اساتید برجسته ریاضی کشور به نامهای خانم زهرا گویا وآقای مظفر غربی با بیان آخرین یافته های علمی در خصوص آموزش ریاضی به ایراد سخنرانی پرداختند.
سلام خسروي مدير آموزش و پرورش پاوه هدف از برگزاري اين كارگاه را افزايش انگيزه دانش آموزان و ايجاد توزيع متوازن در دوره متوسطه عنوان كرد.
اين كارگاه به مدت يك روز در سالن امتحانات امام خميني (ره) اداره آموزش و پرورش پاوه برگزار شد.

85 غرفه در میدان جدید میوه و تره بار به دستفروشان اختصاص می یابد.

در جلسه شورای ترافیک شهرستان پاوه که امروز در فرمانداری برگزار شد، 85 غرفه در میدان جدید میوه تره بار به منظور جمع آوری و ساماندهی دست فروشان به آنها واگذار شود.
فرماندار پاوه ساماندهي ناوگان تاكسي راني و نصب قيمت و شماره تلفن بازرسي بر روي شيشه تاكسي ها و نظارت بر فعاليت آنها، برخورد جدي با رانندگان و موتورسواران متخلف، جلوگيري از توقف خودروهاي سنگين در جنب ميدان شهدا و انتقال آنها به مكان مناسب ظرف مدت يك هفته، اتمام حفاريهاي شركت گاز در ورودي شهر پاوه ظرف مدت 10 روز آينده را مهمترين مصوبات اين نشست دانست.
محمد نجفي همچنين لكه گيري و آسفالت تمامي خيابانهاي سطح شهر، افزايش ساعات طرح ترافيك از ابتداي خرداد ماه تا ساعت 21، آسفالت و زيباسازي پايانه جديد شهر پاوه و پيگيري احداث پل هوايي در مسير چورژي به پاوه توسط اداره راه و ترابري را از ديگر مصوبات شوراي ترافيك شهرستان پاوه عنوان كرد.

پیکر پاک یک شهید در پاوه تشییع شد.

پیکر پاک شهید مبین رحیمی که توسط گروهک های تروریستی به شهادت رسیده بود، روز سه شنبه در میان حزن و اندوه قشرهای مختلف مردم شهرستان پاوه تشییع شد.
شهيد مبين رحيمي سرباز وظيفه نيروي انتظامي روز دوشنبه در شهرستان سقز استان كردستان به هنگام استراحت مورد حمله افراد خودفروخته گروهك تروريستي پژاك قرار گرفته بود و به شهادت رسيد.
پيكر پاك اين شهيد گرانقدر امروز بر روي دستان قشرهاي مختلف مردم و مسئولان شهرستان پاوه بعد از نواختن موزيك نظامي در ميان حزن و اندوه مردم تشييع و در مزار شهيدان اين شهر به خاك سپرده شد.
شهيد مبين رحيمي 20 ساله تنها سه ماه از دوران خدمتش را سپري كرده بود.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

تا کید امام جمعه پاوه بر لزوم توجه به توسعه راههای ارتباطی شهرستان.

امام جمعه پاوه در جمع اعضای کمسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی در فرمانداری پاوه با اشاره به خدمات نظام در اورامانات وفداکاری وایثار مردم پاوه و اورامانات برای پیروزی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بر لزوم توجه مجلس به ویژه کمسیون عمران در اختصاص اعتبارات لازم برای توسعه راههای ارتباطی شهرستان به خصوص راههاي استراتژيك پاوه-كرمانشاه و پاوه-مريوان تاكيد كرد.
ماموستا ملا قادر قادري تصريح كرد با توجه به مرزي بودن شهرستان پاوه و تهاجم گسترده رسانه هاي بيگانه عليه جوانان و معضل بيكاري، اجراي كارهاي عمراني و زيربنايي و زيرساختهاي آن به منظور توسعه شهرستان و ايجاد اشتغال از هر نقطه ديگر كشور بيشتر احساس مي شود.

اعضای کمسیون عمران مجلس از طرحهای عمرانی پاوه بازدید کردند.

اعضای کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مسئولان پاوه روز جمعه از طرحهای عمرانی این شهرستان بازدید کردند.
رئيس كميسيون عمراني مجلس شوراي اسلامي هدف از سفر اين كميسيون را بازديد از طرحهاي عمراني پاوه بويژه راههاي ارتباطي نوسود-مريوان-نودشه و پاوه به كرمانشاه و نشست با مسئولان اين شهرستان اعلام كرد.
محمد حسين مقيمي گفت: بررسي طرحهاي راه و ترابري، مسكن، آب و فاضلاب و عمران شهري از برنامه هاي اعضاي كميسيون است كه پس از بازديد و بررسي مسائل و مشكلات اين طرحها در جلسه اي با مسئولان استان و نشست كميسيون در مجلس شوراي اسلامي در خصوص رفع مشكلات آنها تصميم گيري خواهد شد.
وي نظارت بر اجراي طرحها، ديدن كمبودها از نزديك و شنيدن مسائل و مشكلات استان كرمانشاه را از زبان مسئولان از ديگر اهداف اعضاي كميسيون عمران مجلس اعلام كرد.
وي در خصوص كمك به شهرداريهاي منطقه اورامانات گفت: با توجه به درآمد پائين شهرداريها و نبود كارخانجات در اين منطقه و كامل نشدن زيرساختها، بطور كامل بايد كمك بيشتري به شهرداريهاي اين منطقه بشود با اين حال از طريق كميسيون عمران مجلس از وزارت كشور خواهيم خواست كه كمكهاي بيشتري به شهرداريهاي پاوه و اورامانات بشود.
در ادامه سيد فتح اله حسيني نماينده پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي ديدار با مردم اورامانات و بررسي مشكلات طرحهاي نيمه تمام به منظور اختصاص اعتبارات لازم براي اتمام آنها را از مهمترين اهداف اين سفر عنوان كرد و گفت: خروجي و نتيجه سفر روز شنبه در نشست با مسئولان استان كرمانشاه اعلام شد.
محمد حسين مقيمي، محسن نريمان، علي اكبر آقايي مغانجوقي، محمد رضا حسين نژاد، مهرداد بائوج لاهوتي، محمد رضا صابري، شاپور پولادي و سيد محمد كاظم حجازي از اعضاي كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي هستند كه وارد استان كرمانشاه شده اند.

یک هزار 668 نفر در شهرستان پاوه واجد شرایط مسکن مهر هستند.

فرماندار پاوه در جلسه ستاد مسکن مهر گفت: یک هزار و 668 نفر از ثبت نام کنندگان مسکن مهر این شهرستان واجد شرایط هستند که در قالب شش تعاونی ثبت نام کرده اند.
محمد نجفي روز چهارشنبه در نشست ستاد مسكن پاوه افزود : براي اين تعداد افراد واجد شرايط تا كنون 125 واحد مسكوني در مرحله تهيه نقشه و صدور پروانه است و براي ديگر ثبت نام كنندگان پنج هكتار زمين در كارگروه مسكن و شهرسازي استان تامين و تصويب شده است.
وي گفت: سازمان مسكن و شهرسازي هم اكنون در حال تملك 14 هكتار ديگر زمين براي مسكن مهر شهرستان پاوه است.
فرماندار پاوه تصريح كرد از ابتداي سال 88 تا كنون 199 نفر بصورت انفرادي جهت دريافت تسهيلات مسكن مهر ثبت نام كرده اند كه تا كنون 88 نفر از اين افراد موفق به انعقاد قرارداد با بانك و دريافت تسهيلات شده اند.
نجفي افزود: جهت مقاوم سازي مسكن روستايي نيز از ابتداي سال 88 تا كنون 300 فقره وام به مبلغ 22 ميليارد و 500 ميليون ريال به روستائيان اين شهرستان پرداخت شده است.

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

پرستاران نمونه پاوه مورد تجليل قرار گرفتند.

به مناسبت گراميداشت ولادت با سعادت حضرت زينب کبري روز سه شنبه پرستاران نمونه پاوه با حضور مسوولان در مرکز آموزش بهورزي اين شهرستان مورد تجليل قرار گرفتند.
فرماندار پاوه در اين مراسم با قدرداني از زحمات پرستاران در ايفاي نقش موثر در بخش بهداشت و درمان و رسيدگي به بيماران و مجروحان گفت: نامگذاري اين روز به نام پرستار به دليل نقش بي بديل اين بانوي بزرگ در كربلا و پرستاري از مجروحان است.
محمد نجفي با برشمردن خصايص و ويژگيهاي حضرت زينب (س) در صبر و بردباري، زهد و تقوي و اخلاص و مديريت از آن حضرت به عنوان الگوي بي نظير براي پرستاران ياد كرد.
در ادامه اين مراسم چند برنامه هنري اجرا و در پايان از پرستاران با تقديم هدايايي قدرداني شد.

۱۳۸۹ فروردین ۳۰, دوشنبه

کسب رتبه های دوم و سوم کنکور در سال 88 توسط دانش آموزان شهرستان پاوه

معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش پاوه در همایش گامی به جلو در کنکور 89 گفت: این همایش به منظور آماده سازی دانش آموزان برای حضور هر چه بهتر در کنکور سال 89 با حضور بیش از 800 نفر از دانش آموزان پیش دانشگاهی شهرهای پاوه، نوسود و باینگان در سالن امام خمینی(ره) برگزار شد.
فاروق يوسفي روز يكشنبه با اعلام اينكه در كنكور سراسري سال 88 شهرهاي نوسود و پاوه رتبه هاي دوم و سوم استان را به خود اختصاص دادند، افزود: در سال گذشته 1273 نفر از دانش آموزان پاوه در كنكور سراسري شركت كردند كه 510 نفر يعني بيش از 40 درصد قبول شده كه نسبت به سال قبل آن 12 درصد رشد داشته و شهرستان را با 4 پله ارتقاء از رتبه 7 به رتبه 3 رسانده است.
در اين همايش دكتر محمدخاني روانشناس و اميني كارشناس ارشد مشاوره پيرامون تقويت انگيزه داوطلبان و نحوه تست زني در كنكور مطالبي بيان كردند.
گفتني است در كنكور سال 88 شهرستان قصر شيرين رتبه اول و شهرهاي نوسود و پاوه رتبه دوم و سوم را كسب كردند.  

۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

فرماندار پاوه: تاخیر در اجرای مصوبات کارگروه سلامت وامنیت غذایی جایز نیست.

فرماندار شهرستان پاوه در اولین کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان در سال 89 پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی را حائز اهمیت دانست و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید مصوبات این کارگروه تاخیر داشته باشد چون با سلامت جامعه و مردم مرتبط است.
محمد نجفي روز يكشنبه، رفع مشكلات بهداشتي بازارچه مرزي شوشمي، انتقال و ساماندهي دامداران ساكن شهر پاوه و باينگان به خارج شهر، رفع مشكلات بهداشت محيطي كشتارگاه شهر پاوه بويژه نصب لاشه سوز و تجهيز ماشين حمل گوشت به سيستم برودتي و جانمايي محل جايگاه دفن زباله هاي شهر باينگان را از مصوبات اين كارگروه عنوان كرد.
در اين جلسه دكتر سليمي، مدير شبكه بهداشت و درمان پاوه ضمن ارائه گزارشي از روند اجراي مصوبات جلسات گذشته كارگروه سلامت و امنيت غذايي شهرستان، پيرامون برنامه هاي هفته سلامت در شهرستان نيز گزارشي به حاضرين تقديم كرد و از همكاري اعضاي كارگروه با شبكه بهداشت و درمان تقدير كرد.

فرماندار پاوه: آموزش و پرورش یکی از سازمانهای زیربنایی جامعه است.

فرماندار پاوه با تقدیر از عملکرد آموزش و پرورش در ستاد اسکان میهمانان نورورزی، آموزش وپرورش را از نهادهای زیربنایی جامعه دانست و از اعضای شورای آموزش و پرورش خواست که در سال 89 در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تلاش کنند.
محمد نجفي روز شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان پاوه افزود: مساعدت و همكاري با آموزش و پرورش يعني تلاش در جهت تربيت جامعه و نيل به اهداف علمي، فرهنگي و ديني. لذا همه بايد در جهت تحقق اين امر آموزش و پرورش را ياري كنند.
ماموستا ملا قادر قادري، امام جمعه پاوه، با بيان اينكه سال 88 را با تمام بحرانهاي داخلي با تدبير مقام معظم رهبري و هوشياري ملت فهيم ايران اسلامي پشت سر نهاديم، اظهار اميدواري كرد در سال 89 ملت ايران اين هوشياري را بيش از پيش حفظ نمايند و با همت مضاعف در امور فرهنگي توسط فرهنگيان، روحانيون و علما در آموزش و پرورش و در مساجد مسائل فرهنگي را تقويت و شاهد موفقيت بيشتر در آموزش و پرورش و بخش فرهنگي باشيم.
خسروي، مدير آموزش و پرورش پاوه نيز گزارشي از فعاليتهاي اين مديريت را در ايام تعطيلات نوروز در خصوص پذيرايي از ميهمانان نوروزي ارائه داد و گفت: در اين ايام 3500 نفر را در مدارس اسكان داده اند.
برگزاري همايش كنكور 89 تحت عنوان گامي به جلو با حضور اساتيد و دانش آموزان مراكز پيش دانشگاهي، برگزاري مجمع خيرين مدرسه ساز و مسئولين استان و شهرستان، برگزاري مراسم گراميداشت هفته معلم با حضور اساتيد برجسته كشوري، ديدار و سركشي از خانواده هاي ايثارگر فرهنگي در هفته معلم و تجليل از فرهنگيان عضو هيئت امناي مساجد توسط اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.

۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

40 میلیاد ریال اعتبار به محور کرمانشاه - پاوه - نوسود اختصاص یافت.

فرماندار پاوه از اختصاص 40 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی برای محور کرمانشاه - پاوه - نوسود خبر داد و گفت: از این مبلغ 20 میلیارد ریال برای ادمه راه کرمانشاه - پاوه از محور قشلاق و 20 میلیارد ریال برای تعریض و بهسازی راه پاوه - نوسود هزینه می شود.
محمد نجفي چهارشنبه در جلسه شوراي اداري با بيان اينكه مسئولان بايد با سرلوحه قرار دادن همت مضاعف و كار مضاعف در راستاي خدمت رساني هر چه بيشتر به مردم تلاش كنند افزود: سال گذشته 216 ميليون ريال براي اجراي 218 طرح و پروژه عمراني به شهرستان پاوه اختصاص يافت كه اين طرحها در حال اجراست.
فرماندار پاوه با اشاره به گامهاي بلند و موثر دولت در رفع محروميت از كشور گفت : طي دو سفر استاني رئيس جمهور، 20 مصوبه در جهت عمران و آباداني شهرستان پاوه داشته ايم كه 9 مصوبه به طور كامل اجرايي شده و به بهره برداري رسيده است و 11 مصوبه ديگر در حال اجرا و اتمام هستند.
وي مهمترين اين پروژه ها را بيمارستان 64 تختخوابي شهر پاوه، انتقال آب چشمه هاني كوان به شهر پاوه، انتقال آب چشمه بل به شهر نودشه و احداث درمانگاه تامين اجتماعي در شهر پاوه عنوان كرد.
در ادامه آغاز عمليات گاز رساني به شهر باينگان در ارديبهشت سال جاري، تسريع در اتمام گاز رساني به پنج روستاي بخش مركزي پاوه، پيگيري تهيه و تامين زمين جهت احداث درمانگاه تامين اجتماعي، تسريع در اعلام پروژه هاي پيشنهادي ادارات در سال جاري، پيگيري استمهال تسهيلات كشاورزي سال 88 توسط فرمانداري و بانكهاي عامل، تسهيل در پرداخت وامهاي ازدواج به جوانان توسط بانكها از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.
پرهيز از بوروكراسي اداري و كاغذبازي توسط ادارات و تكريم مردم، صدور مجوز برداشت سقز از درختان بنه شهرستان در سال جاري توسط منابع طبيعي، تلاش براي اجرايي شدن طرح مسكن مهر توسط ادارات ذيربط و همكاري هر چه بيشتر بانك مسكن در پرداخت تسهيلات آن، جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز، نظارت بر بازار و جلوگيري از افزايش قيمتها و همكاري منابع طبيعي با مجريان طرحهاي عمراني از ديگر مواردي بود كه در اين نشست بر آن تاكيد شد.

۱۳۸۹ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

عیادت بیماران پاوه در گرامیداشت هفته سلامت

در گرامیداشت هفته سلامت از بیماران بستری در بیمارستان قدس پاوه با حضور فرماندار،مدیر شبکه بهداشات ودرمان وجمعی از مسئولان شهرستان پاوه عیادت به عمل آمد.
در این دیدار مسئولان با اهداء شاخه های گل وتوزیع شیرینی از بیماران دلجویی کردند. در ادامه فرماندار از بخشهاي مختلف بيمارستان بازديد كرد و ضمن ديدار با پرسنل بر رفع مشكلات از جمله تسريع در راه اندازي دستگاه جديد راديولوژي تاكيد كرد.
دكتر سليمي مدير شبكه بهداشت و درمان پاوه برنامه هاي هفته سلامت در شهرستان را راه اندازي كارناول سلامت در سطح خيابانهاي شهر، كاشت گل در محوطه بيمارستان قدس، كوهپيمايي كاركنان شبكه بهداشت و درمان، برگزاري همايش هاي آموزشي و برپايي غرفه سلامت در مركز بهداشت و ارائه خدمات رايگان به مراجعين در طول هفته سلامت را از مهمترين برنامه هاي اين هفته در شهرستان عنوان كرد.

۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

تقدير و تشكر رئيس سازمان بازرگاني استان كرمانشاه از فرماندار پاوه

رئيس سازمان بازرگاني استان كرمانشاه از فرماندار شهرستان پاوه تشكر و قدرداني كرد.
متن نامه به شرح زير است.


امام جمعه پاوه از مسئولان براي بازگشايي بازارچه کوله بري تقدير کرد.

امام جمعه پاوه در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته از بازگشايي بازارچه کوله بري اين شهرستان از مسوولان استان قدرداني کرد.
ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به اينكه بازارچه كوله بري در شهرستان پاوه تحقق 20 ساله وعده مسئولان بود كه نهايتا با همت و تلاش سيد دادوش هاشمي استاندار كنوني و مسئولان شهرستان بويژه فرماندار، نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي و مسئولان نظامي، انتظامي و امنيتي اجرايي شد.
وي اضافه كرد بازگشايي بازارچه كوله بري موجب ارتقاي وضعيت اقتصادي منطقه و ارتقاي وضعيت معيشتي و رفاهي مردم شهرستان پاوه مي شود و اميدواريم در آينده شاهد تقويت بازارچه و تداوم فعاليت آن باشيم.
امام جمعه پاوه در خطبه اول نماز جمعه با تشريح حيات قرآني و خانواده سعادتمند از نظر اسلام و پيامبر (ص) گفت: ريشه و تمدن اسلامي بر اساس چها فصل، كسب حلال و شيوه درست هزينه كردن، بجا گذاشتن آثار خوب خدمت، مبارزه با فساد و انجام كارهاي عام المنفعه به نفع اجتماع پايه گذاري شده است كه مسلمانان بايد مطابق اين اصول حركت كنند.
وي آشنا كردن به دين، احترام به بزرگان (پدر و مادر)، زندگي آبرومندانه و كسب حلال، اعتدال در زندگي و دخل و خرج و تجديدنظر در اعمالي كه اشتباه بوده را از صفاتي عنوان كرد كه پيامبر گرامي اسلام (ص) آنها را صفات خانواده سعادتمند برشمرده است.

سه نفر در رودخانه هاي سيروان و مرخيل پاوه غرق شدند.

سه نفر از اهالي شهرستان مرزي پاوه روز جمعه به علت عدم آشنايي با فن شنا در رودخانه هاي سيروان و مرخيل غرق شدند.
فرماندار شهرستان پاوه با اظهار تاسف گفت: در اين حادثه سه نفر به نامهاي امين قادرپور 35 ساله اهل باينگان، شهاب عزيزي 34 ساله اهل روستاي دوريسان و محمدرضا صداقت 30 ساله اهل روستاي داريان غرق شدند.
محمد نجفي افزود: جسد دو نفر از اين افراد پيدا شده و تلاش غواصان براي پيدا كردن جنازه سوم توسط غواصان استان ادامه دارد.
وي با اشاره به بارش نزولات الهي و افزايش آبهاي جاري شهرستان پاوه بويژه رودخانه عظيم سيروان به مسافران و افراد بومي توصيه كرد كه تحت هيچ شرايطي به داخل رودخانه سيروان و مرخيل نروند.

بازارچه کوله بري پاوه با حضور مسوولان عراقي و کرمانشاه افتتاح شد.

بازارچه کوله بري مرزي پاوه روز پنجشنبه طي مراسمي با حضور مسئولان استان کرمانشاه و حلبچه عراق افتتاح شد.
فرماندار پاوه در اين مراسم بازگشايي بازارچه كوله بري و تجارت چمداني را هديه مسئولان نظام به مردم اين شهرستان عنوان كرد و گفت : هدف از بازگشايي اين بازارچه ارتقاي وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم و رونق تجارت و كسب و كار در شهرستان پاوه است.
محمد نجفي با اعلام اينكه بازارچه در زميني به مساحت حدود 3 هزار متر مربع احداث شده گفت: 50 نفر تاكنون ثبت نام كرده و براي آنها دفترچه صادرات و واردات كالا صادر شده است كه اين افراد مي توانند در هفته سه بار اجناس مورد نظر خود را به ميزان 10 ميليون ريال وارد كنند كه در آينده تعداد افراد، ميزان و ارزش كالاهاي وارداتي افزايش خواهد يافت.
فرماندار پاوه با تقدير از پيگيري هاي استاندار و نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي، از تردد افراد از طريق مرز شوشمي شهرستان پاوه به حلبچه عراق در آينده نزديك خبر داد و گفت : موافقت اين تردد از تهران و استان صادر شده و در آينده نزديك مردم مي توانند با گرفتن برگ تردد از طريق مرز شوشمي پاوه به حلبچه عراق سفر كنند.
نجفي يكي از معضلات نقاط مرزي را قاچاق كالا عنوان كرد و گفت : انشاءالله با بازگشايي بازارچه كوله بري مردم اجناس و كالاهاي خود را بصورت قانوني و به آساني وارد كنند.
نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي هم گفت : اين بازارچه نتيجه همت مسئولان استان و شهرستان و تعامل خوب مسئولان عراقي با مسئولان كشورمان است، تا امروز مردم خوب ما بتوانند به مبادلات مرزي بپردازند.
سيد فتح اله حسيني با اشاره به زحمات و فداكاري مردم مرز نشين كشورمان در دوران دفاع مقدس، بازگشايي اين بازارچه را حق مرزنشينان دانست و با تقدير از زحمات تمامي مسئولاني كه در اين ارتباط زحمت كشيده اند و همچنين طرف عراقي، اظهار اميدواري كرد كه اين بازگشايي مقطعي نباشد و با ايجاد و فراهم كردن شرايط قانوني لازم مبادلات تجاري و مرزي با قدرت تداوم داشته باشد.
وي افزود: در آينده نزديك جلسه اي را با حضور مسئولان استان كرمانشاه، شهرستان پاوه و مسئولان استان سليمانيه و حلبچه عراق برگزار خواهيم كرد تا براي تردد افراد از طريق مرز شوشمي به نتايج مطلوبتري دست پيدا كنيم.
در ادامه اين مراسم فرماندار شهرستان حلبچه عراق با تقدير از مسئولان استان كرمانشاه و شهرستان پاوه به خاطر تعامل خوب با مسئولان كردستان عراق در جهت بازگشايي بازارچه كوله بري، اظهار اميدواري كرد در آينده نزديك و با رايزنيهاي مسئولان دو استان كرمانشاه و سليمانيه مرز شوشمي به مرز رسمي دو كشور ايران و عراق تبديل شود و مردم دو كشور به آساني از طريق اين مرز تردد كنند.
گوران قانع با تاكيد بر تسهيل در مبادلات و تردد از بازارچه شوشمي گفت: در آينده نزديك استانداران كرمانشاه و سليمانيه در نشست مشتركي با حضور فرمانداران پاوه و حلبچه اين مهم را به مرحله اجرا در خواهند آورد.
وي بازگشايي بازارچه تجارت چمداني و تردد افراد را از مرز شوشمي نقطه عطفي براي جبران زحمات و خدمات نظام جمهوري اسلامي بويژه مردم پاوه و اورامانات به مردم حلبچه در سال 88 ميلادي دانست. 

۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه

پيام فرماندار شهرستان پاوه به مناسبت سال نو

اي خداي دگرگون كننده دلها و ديده ها، اي تدبير كننده روز و شب و اي دگرگون كننده احوال، حال ما را به بهترين حال دگردگرگون كن.
سپاس و ستايش خداوند توانا و بي همتا را سزاست كه نجوم و اجرام كيهاني را در جاي نهاد كه بايد و شايد، روز را از پي شب، فلق را از پس شفق و هلال را بعد از محاق پديد آورد و در سراسر آفرينش آيات حكمت و آثار رحمت خود را جلوه گر ساخت و همراه با شميم عطر محمدي (ص) بهار طبيعت به فرمان حق، جان جهان با خرمي و طراوت به خدمت انسان در آمد.
طبيعت انسان وابسته به جان اوست، جاني كه در گذر زمان تربيت مي شود و شكل مي گيرد و فصول چهارگانه طفوليت، جواني، ميانسالي و كهنسالي را بسان فصول طبيعت از سرسبزي و جواني تا سرسفيدي و كهنسالي نشان ميدهد و چه تلخ و ناگوار است كه زمستان عمر انسان ديگر بهاري دوباره براي اين دنيا ندارد. خسته و خميده منتظر لحظه اي است كه جانش از بدن جدا و به سفري برود كه هرگز بازگشت نخواهد داشت. بهار و زمستان طبيعت، سندي از چرخش روزگار براي گذران عمر است كه چون جوي جاري زمان جريان دارد و هرگز باز نمي ايستد.پس در اين حركت بي توقف و سفر پرتحرك به سوي مقصد ناشناخته و ندانسته چه توشه اي برداريم كه خسارت دو جهان را به جان نخريم و تجارت پرسود داشته باشيم. تجارتي كه همواره سرسبزي و طراوت را برايمان به ارمغان داشته باشد. بدانيم مايه چنين تجارتي پالايش نفس است، نفسي كه ما را به خسارت و بدي مي خواند و كوير خشن و پرتگاهي سخت از تابستان گرم تا زمستان سرد عمر دارد. بهار جان را در تربيت نفس و دوباره ديدن خودمان مغتنم بدانيم و تا وقت باقي است خود را بهاري كنيم.
خداي سبحان را شاكريم كه در سايه الطاف و عنايت او، علي رغم وجود فراز و نشيب هاي فراوان توانستيم همراه و همگام با ديگر خدمتگزاران صادق نظام گام هايي را براي خدمت رساني به مردم سربلند و عزيز اين ديار برداريم. صميمانه ترين تبريكات و شادباش هاي خود را به مناسبت سال نو به پيشگاه ملت بزرگ ايران به ويژه مردم خوب شهرستان پاوه كه حضور و حمايت هاي بي نظيرشان از نظام برگ زريني در تاريخ كشور است تقديم مي كنم. به اميد آنكه سال همت مضاعف و كار مضاعف براي ملت بزرگ ايران فصلي نو در انديشيدن و كوشيدن شود و مسئولان در جهت تحقق فرمايش گهربار مقام معظم رهبري امسال بصورت مضاعف در راستاي خدمت رساني به مردم تلاش كنند.
                                                                                           محمد نجفي
                                                                               فرماندار شهرستان پاوه
                                                                                                                                                         

۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

بره عجيب الخلقه در پاوه متولد شد.

يک بره عجيب الخلقه در روستاي دوريسان شهرستان پاوه روز يکشنبه با چهار دست، چهار پا و چهارگوش متولد شد.
رئيس اداره دامپزشكي پاوه گفت : اين بره دوقلو از ناحيه سينه و سر به هم چسبيده و داراي هشت دست و پا، سر مشترك و فاقد چشم و بيني و دهان بود.
دكتر حاتمي ادامه داد كل كله اين بره داراي پوشش پشم و به علت نداشتن دهان و بيني در حين زايمان خفه و تلف شد.
وي افزود: اين نوع بره ها از نوع دوقلوهاي يكسان يا توليد شده از يك تخم و به علت تغييرات هورموني و فيزيولو‍ژي زمان آبستني در حين تقسيم ميتوزي توده مرولا، جنين بصورت ناقص صورت گرفته و از ناحيه سر چسبيده به هم باقي مانده و رشد خود را در طول زمان آبستني داشته است.
وي اضافه كرد : به علت عدم رشد دهان و بيني و تورفتگي و چسبيدن دو جمجمه در ناحيه صورت، جنين عملا" از لحاظ ظاهري فاقد اندامهاي صورت بوده و ادامه زنده ماندن بعد از زايمان براي آنها غيرممكن مي باشد.