۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

برگزاري مراسم سالروز عمليات شکست حصر پاوه

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران روز سه سنبه در مراسم سالروز شكست حصر پاوه با تجليل از مقاومت و ايستادگي مردم پاوه در حماسه 26 مرداد 58 گفت: متاسفانه اين واقعه مهم انقلاب اسلامي هنوز به خوبي به مردم کشورمان شناسانده نشده است. مهدي چمران روز سه شنبه در سالروز عمليات شکست حصر پاوه در اين شهر افزود: براي ملي شدن اين واقعه مهم مسئولان بايد تلاش بيشتري از خود نشان دهند.
وي با تشريح توطئه هاي دشمنان و گروهکهاي خود فروخته براي تجزيه ايران اسلامي در آغاز پيروزي انقلاب اسلامي گفت: در آن زمان تمامي شهرهاي کردستان به جولانگاه گروهکهاي ضد انقلاب تبديل شده بود و نقطه آخر و نهايي دشمنان شهر پاوه بود که با سقوط پاوه کردستان نيز سقوط مي کرد.
وي اضافه کرد: اما رشادت مردم پاوه در کنار شهيد چمران و تعداد اندکي از پاسداران با صدور فرمان مسيحايي حضرت امام (ره) آرزوي دشمنان وابسته به بيگانه براي تصرف شهر پاوه عملي نشد و پاوه تسليم دشمن نشد.
رييس شوراي شهر تهران گفت: در غائله پاوه نقش حضرت امام (ره) با صدور پيام تاريخي و ماندگارشان بسيار مهم و پررنگ است چرا که گروهکهاي وابسته با شنيدن اين پيام از راديو پا به فرار گذاشتند.
چمران در ادامه با تشريح اهميت و جايگاه رهبري در انقلاب اسلامي گفت: اهميت رهبري حتي براي دشمنان انقلاب اسلامي هم حايز توجه بوده و شاهد هستيم که رهبري همواره در نوک پيکان حملات دشمنان نظام ما در خارج و مخالفين داخلي بوده و هست.
وي اضافه کرد: اما مردم ايران همواره ولايت مدار بوده و با حضور ميليوني خود در صحنه هاي مختلف حمايت بي چون و چراي خود را از ولايت و رهبري اعلام کرده اند.
وي گفت: با رهبريهاي حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و به راه خود ادامه مي دهد اما در دوران مشروطه و ملي شدن صنعت نفت چون رهبري آنها اسلامي نبود منجر به شکست شد.
رييس اداره عمليات ستاد فرماندهي کل قوا نيز در اين مراسم با تقدير از فداکاري مردم پاوه در حفاظت و حراست از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن گفت: کارنامه مردم پاوه در زمينه ولايت مداري، عشق به انقلاب، نظام و رهبري زرين و خداپسندانه است.
علي شادماني با اشاره به حمله گروهکهاي ضد انقلاب به پادگانها و تسخير بيشتر شهرهاي کردستان در اوايل پيروزي انقلاب گفت: دشمنان و ايادي آنها در اين شهرها به پادگانها و محلهاي نظامي حمله مي کردند اما در پاوه به مردم حمله کردند زيرا که از درجه ايمان، اعتقاد، عشق به وطن، رهبري و نظام مردم پاوه آگاه بودند و هيچ گاه موفق به تسخير پاوه و مردم آن نشدند.
وي با اشاره به پيام حضرت امام (ره) براي شکست حصر پاوه گفت: اگر آن روز براي دفاع از ارزشهاي انقلاب و تماميت ارضي کشور به سوي پاوه آمديم، امروز بايد براي ارائه خدمت رفاهي و ايجاد اقتصاد پايدار و اشتغال جوانان آن تلاش کنيم، چون نام مردم پاوه در تاريخ انقلاب اسلامي ايران جاودان است و مردم آن به حقيقت مستحق خدمت هستند.
شادماني در ادامه با اشاره به تهديدهاي گوناگون دشمنان عليه انقلاب و نظام جمهوري اسلامي در سالهاي اخير گفت: حضور مردم در عرصه هاي مختلف در حمايت و پشتيباني از نظام و رهبري همواره اين تهديدها را خنثي و نقش بر آب کرده است.
سردار علي شادماني همچنين با اشاره به تهديدهاي مسئولان آمريکايي و صهيونيستي عليه جمهوري اسلامي گفت: ما در رزمايش ها توانايي هاي خود را به رخ دشمن کشيديم تا بدانند همواره از منافعمان در منطقه محافظت خواهيم کرد.
وي اظهار داشت: با اين وضع و گرفتاري اقتصادي که امريکا دارد، اجازه نخواهيم داد انرژي مفت منطقه را به غارت ببرند و در صورت هرگونه اقدام نابجا از سوي دشمن، به هيچ کشتي اجازه عبور نخواهيم داد.
وي در ادامه خطاب به امريکاييها گفت: درست است که شما سربازانتان را با هزاران تانک و توپ ، موشک و هواپيما به عراق و افغانستان آورديد تا جمهوري اسلامي را تهديد و منابع ملتهاي منطقه را به يغما ببريد، اما طرح هايي را در دستور کار داريم که اجازه هيچ اقدامي را به شما نخواهيم داد.
وي با اعلام اينکه ما براي حفظ تماميت ارضي کشور و دستاوردهاي انقلابمان با هيچ کس شوخي نداريم، اضافه کرد: آن کشوري که به دشمن پايگاه و امکان اقدام نظامي بدهد براي ما به مثابه دشمن تلقي خواهد شد و ما امروز به اتکاي مجاهدت و ايمان مدافعان کشور به همه پايگاههاي نظامي دشمن تسلط داريم.
رييس اداره عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح کشورافزود: ما اعلام کرديم اسراييل حيات خلوت شماست و شما داريد نوکري صهيونيستها را مي کنيد، شما آلت دست صهيونيستها قرار گرفته ايد و اگر کوچکترين تهاجم يا تجاوزي به هر نقطه اي از اين کشور بشود، حيات خلوت شما در امان نخواهد ماند، ما امروز در همه جا به شما دسترسي داريم و اين را ثابت کرده ايم.
سردار شادماني در ادامه با طرح اين سوال که چرا امريکا به ايران حمله نمي کند،گفت: اين به دليل اطلاع دشمن از توانايي ماست و اين توانايي امروز به برکت عظمت و اقتدار رهبري عزيز است، رهبري که امام گونه کشورش را از معرض تمامي اين خطرات نجات داده و مردم کشور را در اوج اقتدار نگه داشته است.
وي همچنين با اشاره به حادثه 11 سپتامبر گفت: بعد از اين حادثه، امريکا افغانستان و عراق را به اشغال خود در آورد و هر چه توانست قدرت نظامي خود را تقويت کرد. طي اين مدت امريکاييها مدام بر تهديدهايشان افزودند و بر ياوه گويي و جنگ رواني عليه ايران شدت بخشيدند و هم گزينه هاي اقتصادي، جنگ رواني ،مخالفت با فعاليتهاي هسته اي ، تهديد نظامي و تهاجم فرهنگي را آزمايش کردند و تلاش کردند که ايران را تضعيف، مهار و در نهايت ساقط کنند.
وي در ادامه گفت: آنها به همه مولفه هاي مادي و معنوي ما حمله کردند، آخرش هم اعلام کردند ما همه گزينه هاي ممکن را براي تضعيف ايران در اختيار داريم اما کفايت نمي کند بايد به دنبال گزينه هاي ديگري باشيم تا بتوانيم ايران را تضعيف کنيم.
رئيس اداره عمليات ستاد فرماندهي کل قوا در ادامه اين مراسم با تقدير از فداکاري مردم پاوه در حفاظت و حراست از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن گفت: کارنامه مردم پاوه در عرصه ولايت مداري، عشق به انقلاب، نظام و رهبري زرين و خداپسندانه است.
در ادامه اين مراسم محمد نجفي فرماندار پاوه گفت: حماسه آزاد سازي پاوه برگ زريني در تاريخ پرافتخار انقلاب اسلامي ايران و مردم پاوه است.
وي با اشاره به اهميت نقش مردم در کسب موفقيتهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي افزود: اين حضور همواره موجب استحکام نظام و تداوم موفقيت هاي آن است.
در ادامه حاضرين با حضور بر مزار شهداي 26مرداد پاوه با نثار شاخه هاي گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ اين شهيدان اداي احترام کردند.
در پايان اين مراسم که سيد دادوش هاشمي استاندار و جمعي از مسوولان محلي نيز حضور داشتند از خانوده هاي معظم شهداي 26 مرداد با اهداي هدايايي قدرداني شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر