۱۳۸۸ بهمن ۱۸, یکشنبه

استاندار كرمانشاه : تجارت چمداني و كوله بري موجب متحول شدن استان و رونق اقتصادي مي شود.

تجارت چمداني و كوله بري موجب متحول شدن استان و رونق اقتصادي مي شود.
استاندار كرمانشاه در جلسه شوراي اداري شهرستان پاوه با اعلام اين خبر گفت : تجارت چمداني و كوله بري موجب ماندگاري بيشتر گردشگران در استان و رونق اقتصادي استان خواهد شد. لذا بايد در اسرع وقت اين تجارت در گذرهاي مرزي تعيين شده عملي شود.
مهندس هاشمي با اشاره به پيام تاريخي حضرت امام خميني (ره) براي شكست حصر پاوه ضمن بي نظير دانستن آن گفت : حضرت امام (ره) در تاريخ انقلاب اسلامي بسيار به ندرت اينچنين با صراحت و قاطعيت پيامي صادر كرد.
استاندار كرمانشاه خدمت صادقانه به مردم را موجب پايداري نظام عنوان كرد و بر انجام آن تاكيد كرد و گفت : بايد مسئولان طوري خدمت كنند كه مردم با تمام وجود آن را احساس كنند.
در اين جلسه فرماندار شهرستان پاوه گفت امسال 210 طرح و پروژه عمراني با 210 ميليارد ريال و 77 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجرا هستند.
محمد نجفي با اشاره به آخرين وضعيت مسكن مهر در شهرستان گفت : تاكنون 6 تعاوني با 329 نفر عضو تشكيل و جانمايي پروژه 125 واحدي در جلسه كارگروه استان تصويب و در حال اخذ پروانه از شهرداري است.
وي افزود از سال 84 تاكنون 1016 واحد با مبلغ بيش از 6 ميليارد ريال تسهيلات در روستاهاي شهرستان مقاوم سازي شده است. فرماندار پاوه با اشاره به عملكرد صندوق مهر امام رضا (ع) شعبه پاوه گفت : در بخش ازدواج 3500 نفر از تاريخ 25/4/84 تا 31/2/88 مبلغ 46 ميليارد و 700 ميليون ريال تسهيلات دريافت كرده اند كه شهرستان در رتبه دوم استان قرار دارد. و در بخش اشتغال در همين مدت 410 نفر مبلغ 19 ميليارد و 620 ميليون ريال تسهيلات دريافت كرده اند.
در ادامه ماموستا ملا قادر قادري امام جمعه پاوه با اعلام اينكه مردم اهل سنت بالاترين امتياز را محبت و صداقت مي دانند گفت : مسئولان بايد از گفتار درماني اجتناب كرده و بصورت عملي درصدد رفع مشكلات مردم برآيند. وي گفت : مردم مناطق مرزي معتقدند مسئولان بايد مشروعيت و محبوبيت داشته باشند يعني توان و تخصص در كار (مشروعيت) و ارتباط با مردم (محبوبيت).
سيد فتح اله حسيني نماينده مردم پاوه و اورامانات مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خدمات و زحمات مردم شهرستان پاوه در پيروزي، شكل گيري و تثبيت انقلاب و نظام اسلامي، توجه بيشتر به اين مردم را مورد تاكيد قرار داد و از عدم سرمايه گذاري دولتي و بخش خصوصي در اين شهرستان و عملي نشدن وعده هاي داده شده به مردم انتقاد كرد و خواستار تسريع در اجرايي شدن تجارت چمداني در اين شهرستان شد.
در ادامه كمك مالي به شهرداريهاي پاوه، نودشه، نوسود و باينگان، آغاز فعاليت تجارت چمداني در اسفند ماه سال جاري، تدوين برنامه توسعه باغات، بسترسازي براي توسعه گردشگري، راه اندازي دانشگاه آزاد اسلامي در سال تحصيلي آينده پيگيري پذيرش دانشجوي عراقي در دانشگاه پيام نور پاوه، 1 ميليارد ريال اعتبار براي مرمت و بازسازي گلزار شهدا، تهيه زمين مورد نياز براي اجراي مسكن مهر و زدن كلنگ آغاز عمليات احداث واحدهاي مسكوني آن در اسفند ماه، تامين اعتبار براي ادامه طرحهاي راه پاوه و قشلاق، انتقال آب هاني كوان به شهر پاوه و مسجد نودشه از مصوبات اين جلسه بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر