۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام در پاوه برگزار شد.

مراسم جشن میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و گرامیداشت هفته وحدت روز شنبه در شهر پاوه برگزار شد.
در این مراسم جشن که با دعوت ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در مسجد قبا برگزار شد، روحانیون استانهای کرمانشاه و کردستان، مسوولان و قشرهای مختلف مردم پاوه و اورامانات حضور داشتند، سخنرانان پیرامون سیره و سجایای پیامبر گرامی اسلام به تفصیل سخن گفتند و شعرا و گروه های مولودی خوان در وصف حضرت ختمی مرتبت (ص) اشعار خود را قرائت کردند.
امام جمعه پاوه با تبریک میلاد پیامبر رحمت (ص) و گرامیداشت هفته وحدت با استناد به آیات قرآن کریم حضرت محمد را نور و چراغ هدایت بشریت دانست و گفت: رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) امروز در تمام جهان نور منعکس می کند و کسی را یارای مقابله با این نور نیست.
ماموستا ملا قادر قادری در ادامه با اشاره به اهمیت وحدت در برهه کنونی گفت: دشمنان اسلام و مسلمانان امروز از هر زمان دیگری به اهمیت وحدت بین مسلمانان واقفند و به هر ترفندی برای تفرقه و جلوگیری از وحدت مسلمانان متوسل می شوند، لذا حفظ این سرمایه گرانبها از هر زمان دیگری واجب و ضروری است زیرا عزت، اقتدار ، کرامت و قدرت ما مسلمانان فقط با وحدت میسر بوده و خواهد بود.
امام جمعه پاوه افزود: مردم اورامانات1400سال است که از دین اسلام و 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد وحدت و برادری خود را حفظ کرده اند و به دشمنان اجازه تفرقه و نفاق را نداده اند و در آینده نیز به همین صورت ادامه خواهند داد.
ماموستا قادری با اشاره به فعالیت و تبلیغات صدها شبکه ماهواره ای در طول شبانه روز علیه اسلام و مسلمانان برگزای این گونه تجمعات و جشن ها را در جهت حفظ وحدت و سنت های پیامبر گرامی اسلام (ص) بسیار با اهمیت عنوان کرد.
در این جلسه ماموستا سید احسن حسینی مدرس مسجد خاتم النبیاء (ص) سنندج سه خصلت و ویژگی عبادت، تقوی و اطاعت از رسول گرامی اسلام (ص) را برای هر انسان مسلمان واجب و ضروری دانست و گفت: انسان با این ویژگی ها و اینکه در هر حال خداوند را ناظر و حاضر بر اعمال خود بداند در دنیا و آخرت سربلند خواهد بود.
دکتر محمد خانی استاد دانشگاه های استان کرمانشاه نیز سخنران دیگر این مراسم جشن بود که مهمترین ویژگی دین اسلام را متکی نبودن آن به زمان، مکان و زبان خاصی دانست.
وی با مقایسه دنیای کنونی با دنیای قدیم (دوران پیامبر) گفت: در دوران قدیم انسان از ابزار کم آن زمان برای اهداف خود بهره می برد اما اکنون ابزار و وسائل هستند که برای انسان تصمیم می گیرند و هدف تعیین می کنند و همین امر موجب ضعف بشریت بویژه مسلمانان شده است.
محمد خانی مهمترین این ابزار را رسانه های مخرب، ماهواره ها ، اینترنت و رایانه ها دانست و گفت: باید مسلمانان تلاش کنند تا این ابزار در اختیار آنها باشند نه آنان در اختیار ابزارها.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر