۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

رئیس سازمان شیلات کشور: تولید آبزیان با توجه به قابلیتهای موجود کشور به دو میلیون تن می رسد.

قایم مقام وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور گفت: با وجود قابلیت های فراوان کشور و وجود آبهای فراوان سالانه فقط 200 هزار تن ماهی و دیگر آبزیان اکنون تولید می شود که این میزان باید به دو میلیون تن در سال برسد.
محمد علی آبادی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع پرورش ماهی پاوه رود در استان کرمانشاه با اشاره به میزان ظرفیت تولید گوشت سفید و قرمز در کشور آن را دو میلیون و 400 تن عنوان کرد و گفت : اگر ظرفیتهای بخش شیلات مورد توجه قرار گیرد با وجود پتانسیلهای موجود سالانه فقط دو میلیون تن گوشت سفید ( ماهی و آبزی پروری) تولید خواهیم کرد.
وی با اشاره به قابلیت های استان کرمانشاه در زمینه شیلات گفت : این استان توانایی و قابلیت تولید 100 تن ماهی را در سال دارد که باید در این زمینه تلاش شود.
وی در زمینه هموار شدن راه دسترسی سایت پاوه رود، پیگیری پرداخت تسهیلات بانکی، احداث پلان گردشگری در محل سایت پاوه رود از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و خوراک ماهی قول مساعد داد.
استاندار کرمانشاه هم با اشاره به محورهای توسعه در شهرستان پاوه، گردشگری، تجارت چمدانی، شیلات، باغداری و دامداری را از مهمترین این محورها عنوان کرد.
سید دادوش هاشمی گفت : وجود آبهای فراوان خدادادی و مراتع وسیع و غنی قابلیتهای شهرستان پاوه را برای توسعه شیلات و دامپروری (پروار بندی) مضاعف کرده است که باید با ارائه راهکارهای مناسب و کارشناسی به این مهم دست پیدا کرد.
سید فتح الله حسینی نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وضعیت معیشتی مردم منطقه خواستار تعامل هرچه بیشتر بانکها در زمینه پرداخت تسهیلات برای اجرای طرحها و پرهیز از بر سر راه قرار دادن قوانین دست و پاگیر برای مردم شد.
در این جلسه ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه نیز با تقدیر از خدمات دولت و اظهار خرسندی از افتتاح طرح مجتمع پرورش ماهی پاوه رود گفت : مراقبت و نظارت برای تداوم طرحها مهم تر از اجرای آنها می باشد لذا باید در این زمینه حساسیت بیشتری اعمال گردد.
در این جلسه محمد نجفی فرماندار شهرستان پاوه نیز با اشاره به خدمات ارزنده نظام در این منطقه گفت : هم اکنون در شهرستان پاوه یک هزار تن ماهی قزل آلا سردابی در سال تولید می شود که با راه اندازی سایت پاوه رود این میزان به بیش از 1600 تن در سال می رسد که بیش از 150 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر