۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

محمد فاروق يوسفي: کسب رتبه چهارم آموزش و پرورش پــاوه از بین 24 منطقه استان

کنترل و ارزیابی جز لاینفک هر نوع فعالیت و کار اجرایی تلقی می گردد به طوری كه با شکل گیری زندگی گروهی بشر شاهد اثرات موثر آن در گذر زمان هستيم. به طور حتم برنامه ريزان نمی توانند تحقق انجام فعلي را بدون بازخورد نتایج آن ( مثبت یا منفی ) تصور نمايند. چرا که اگر در فرایندی تلاشی در جهت جلوگيري از عملکرد نامطلوب و اصلاح آن و تشويق عملکرد مطلوب صورت نگیرد. رکود ، پسرفت ،نارضایتی و... را می توان در پی آن انتظار داشت.
نظر به اینکه همه افراد ارزیابی شونده و نیز جامعه حق دارند و علاقمند هستند که از نتايج عملکرد روزانه خود و یا دستگاههای اجرایی محل سکونت خود آگاه باشند. برآن شدیم تا تحلیل مختصری را در دو بعد نیروی انسانی و عملکرد اجرایی دستگاه آموزش و پرورش شهرستان پاوه با توجه به گزارش نهايي اداره كل آموزش و پرورش استان داشته باشیم .

- در بخش نیروی انسانی، به لحاظ حساسیت موضوع وحفظ کرامت انسانی همکاران معزز حدود انتظارات وجایگاه فعلی آنان در مسیر فعالیت به صورت موردی به اطلاع آنان رسانده شده و در مواردي که ارزيابي‌شونده اقدامات قابل قبولي انجام داده است مورد تشويق قرارگرفته و يا می گیرند. البته آندسته از همکارانی که در ارزیابی به عمل آمده نيز عملکرد متوسط و يا ضعیفی داشته اند میزان کم کاری و.. را جهت اصلاح و بهبود روش های غير استاندارد به روش‌هاي مطلوب (که موجب افزايش بازدهي مي‌شود) يادآوري مي گردد . (لازم به ياد آوري است كه ارزيابي عملكرد را نبايد فقط به منظور كنترل كار كاركنان تصور نماييم ، بلكه بايد در نگاهمان جنبه راهنمايي و ارشادي اين عمل، از اهميت بيشتري برخوردار باشد . بنابراين، هدف نهايي از ارزيابي عملكرد، افزايش كارايي و اثربخشي دستگاه است نه توبيخ و تنبيه كاركنان ضعيف ، در پی این ذهنیت است که می توان به تحول مثبت امیدوار شویم).

- در بخش عملکرد مجموعه همکاران محترم آموزش و پرورش شهرستان پاوه در گزارشات قبلی بر میزان توانمندی وموفقیت آنان اشاراتی به عمل آمده است ( برگزاری همایش ها و گردهمایی های علمی ، افزایش پوشش تحصیلی ، توسعه رشته های تحصیلی ، کسب رتبه برتر استانی در کنکور سراسری ، مسابقات علمی ، فرهنگی هنری ، ورزشی و... توسعه فضاهای آموزشی ، ارتقاء شاخص های آموزشی ودهها شاخص دیگر )
اينك در بررسي به عمل آمده توسط اداره کل محترم آموزش و پرورش استان کرمانشاه از عملکرد عوامل ستادی 24 نواحی و مناطق ادارات آموزش و پرورش سطح استان در سال تحصیلی 88/87 و نیمه اول سال 89/88 نشان از ارتقاء سه پله ای جایگاه شهرستان در دو مرحله ارزیابی به عمل آمده را دارد. بطوری که در سال تحصیلی 88/87 شهرستان پاوه در رتبه هفتم استان جای داشته این در حالی است که در نیمه اول سال تحصیلی جاری با سه پله ارتقاء نسبت به سال قبل، جایگاه چهارم استان را به خود اختصاص داده است. که لازم می داند از تلاش دلسوزانه مجموعه همکاران ارجمند و توانمند مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پــاوه که در رشد و توسعه و بهبود شاخص های مورد نظر مساعی لازم را معمول داشته اند تجلیل به عمل آورد.

از طرفي در بررسي هاي انجام شده موارد ذيل نيز استنباط مي گردد.
- 33 گروه از كارشناسان اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه 438 مورد شاخص موردنظر واحدهاي مربوطه را ارزيابي نموده و کارشناسی محترم ارزیابی عملکرد استان مراتب را در قالب مجموعه اي عملكردي تنظيم نموده كه در ارزیابی نواحي 3 و 1 کرمانشاه ، اسلام آباد غرب و پاوه رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اند و سایر مناطق 20 گانه استان در جایگاه بعدی قرار دارند.
- در ارزیابی به عمل آمده کليه ادارات آموزش و پرورش استان در قالب 5 طیف ( خیلی خوب ، خوب ، متوسط ، ضعیف و خیلی ضعیف ) دسته بندی شده اند که موقعیت این شهرستان در مجموع خیلی خوب ارزيابي شده است.
- در بین مناطق اورامانات پاوه رتبه اول و سایر مناطق به ترتیب روانسر ، جوانرود ، باینگان ، نوسود و ثلاث باباجانی در جایگاه بعدی قرار دارند.
- در مجموع بررسی عملکردها دوایر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان نشان می دهد که ( تقریبا" 18 کارشناسی عملکردی خوب ، 6 كارشناسي متوسط و 4 كارشناسي ضعيف داشته اند.)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر