۱۳۸۹ فروردین ۱۶, دوشنبه

پيام فرماندار شهرستان پاوه به مناسبت سال نو

اي خداي دگرگون كننده دلها و ديده ها، اي تدبير كننده روز و شب و اي دگرگون كننده احوال، حال ما را به بهترين حال دگردگرگون كن.
سپاس و ستايش خداوند توانا و بي همتا را سزاست كه نجوم و اجرام كيهاني را در جاي نهاد كه بايد و شايد، روز را از پي شب، فلق را از پس شفق و هلال را بعد از محاق پديد آورد و در سراسر آفرينش آيات حكمت و آثار رحمت خود را جلوه گر ساخت و همراه با شميم عطر محمدي (ص) بهار طبيعت به فرمان حق، جان جهان با خرمي و طراوت به خدمت انسان در آمد.
طبيعت انسان وابسته به جان اوست، جاني كه در گذر زمان تربيت مي شود و شكل مي گيرد و فصول چهارگانه طفوليت، جواني، ميانسالي و كهنسالي را بسان فصول طبيعت از سرسبزي و جواني تا سرسفيدي و كهنسالي نشان ميدهد و چه تلخ و ناگوار است كه زمستان عمر انسان ديگر بهاري دوباره براي اين دنيا ندارد. خسته و خميده منتظر لحظه اي است كه جانش از بدن جدا و به سفري برود كه هرگز بازگشت نخواهد داشت. بهار و زمستان طبيعت، سندي از چرخش روزگار براي گذران عمر است كه چون جوي جاري زمان جريان دارد و هرگز باز نمي ايستد.پس در اين حركت بي توقف و سفر پرتحرك به سوي مقصد ناشناخته و ندانسته چه توشه اي برداريم كه خسارت دو جهان را به جان نخريم و تجارت پرسود داشته باشيم. تجارتي كه همواره سرسبزي و طراوت را برايمان به ارمغان داشته باشد. بدانيم مايه چنين تجارتي پالايش نفس است، نفسي كه ما را به خسارت و بدي مي خواند و كوير خشن و پرتگاهي سخت از تابستان گرم تا زمستان سرد عمر دارد. بهار جان را در تربيت نفس و دوباره ديدن خودمان مغتنم بدانيم و تا وقت باقي است خود را بهاري كنيم.
خداي سبحان را شاكريم كه در سايه الطاف و عنايت او، علي رغم وجود فراز و نشيب هاي فراوان توانستيم همراه و همگام با ديگر خدمتگزاران صادق نظام گام هايي را براي خدمت رساني به مردم سربلند و عزيز اين ديار برداريم. صميمانه ترين تبريكات و شادباش هاي خود را به مناسبت سال نو به پيشگاه ملت بزرگ ايران به ويژه مردم خوب شهرستان پاوه كه حضور و حمايت هاي بي نظيرشان از نظام برگ زريني در تاريخ كشور است تقديم مي كنم. به اميد آنكه سال همت مضاعف و كار مضاعف براي ملت بزرگ ايران فصلي نو در انديشيدن و كوشيدن شود و مسئولان در جهت تحقق فرمايش گهربار مقام معظم رهبري امسال بصورت مضاعف در راستاي خدمت رساني به مردم تلاش كنند.
                                                                                           محمد نجفي
                                                                               فرماندار شهرستان پاوه
                                                                                                                                                         

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر