۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

بازارچه کوله بري پاوه با حضور مسوولان عراقي و کرمانشاه افتتاح شد.

بازارچه کوله بري مرزي پاوه روز پنجشنبه طي مراسمي با حضور مسئولان استان کرمانشاه و حلبچه عراق افتتاح شد.
فرماندار پاوه در اين مراسم بازگشايي بازارچه كوله بري و تجارت چمداني را هديه مسئولان نظام به مردم اين شهرستان عنوان كرد و گفت : هدف از بازگشايي اين بازارچه ارتقاي وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم و رونق تجارت و كسب و كار در شهرستان پاوه است.
محمد نجفي با اعلام اينكه بازارچه در زميني به مساحت حدود 3 هزار متر مربع احداث شده گفت: 50 نفر تاكنون ثبت نام كرده و براي آنها دفترچه صادرات و واردات كالا صادر شده است كه اين افراد مي توانند در هفته سه بار اجناس مورد نظر خود را به ميزان 10 ميليون ريال وارد كنند كه در آينده تعداد افراد، ميزان و ارزش كالاهاي وارداتي افزايش خواهد يافت.
فرماندار پاوه با تقدير از پيگيري هاي استاندار و نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي، از تردد افراد از طريق مرز شوشمي شهرستان پاوه به حلبچه عراق در آينده نزديك خبر داد و گفت : موافقت اين تردد از تهران و استان صادر شده و در آينده نزديك مردم مي توانند با گرفتن برگ تردد از طريق مرز شوشمي پاوه به حلبچه عراق سفر كنند.
نجفي يكي از معضلات نقاط مرزي را قاچاق كالا عنوان كرد و گفت : انشاءالله با بازگشايي بازارچه كوله بري مردم اجناس و كالاهاي خود را بصورت قانوني و به آساني وارد كنند.
نماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شوراي اسلامي هم گفت : اين بازارچه نتيجه همت مسئولان استان و شهرستان و تعامل خوب مسئولان عراقي با مسئولان كشورمان است، تا امروز مردم خوب ما بتوانند به مبادلات مرزي بپردازند.
سيد فتح اله حسيني با اشاره به زحمات و فداكاري مردم مرز نشين كشورمان در دوران دفاع مقدس، بازگشايي اين بازارچه را حق مرزنشينان دانست و با تقدير از زحمات تمامي مسئولاني كه در اين ارتباط زحمت كشيده اند و همچنين طرف عراقي، اظهار اميدواري كرد كه اين بازگشايي مقطعي نباشد و با ايجاد و فراهم كردن شرايط قانوني لازم مبادلات تجاري و مرزي با قدرت تداوم داشته باشد.
وي افزود: در آينده نزديك جلسه اي را با حضور مسئولان استان كرمانشاه، شهرستان پاوه و مسئولان استان سليمانيه و حلبچه عراق برگزار خواهيم كرد تا براي تردد افراد از طريق مرز شوشمي به نتايج مطلوبتري دست پيدا كنيم.
در ادامه اين مراسم فرماندار شهرستان حلبچه عراق با تقدير از مسئولان استان كرمانشاه و شهرستان پاوه به خاطر تعامل خوب با مسئولان كردستان عراق در جهت بازگشايي بازارچه كوله بري، اظهار اميدواري كرد در آينده نزديك و با رايزنيهاي مسئولان دو استان كرمانشاه و سليمانيه مرز شوشمي به مرز رسمي دو كشور ايران و عراق تبديل شود و مردم دو كشور به آساني از طريق اين مرز تردد كنند.
گوران قانع با تاكيد بر تسهيل در مبادلات و تردد از بازارچه شوشمي گفت: در آينده نزديك استانداران كرمانشاه و سليمانيه در نشست مشتركي با حضور فرمانداران پاوه و حلبچه اين مهم را به مرحله اجرا در خواهند آورد.
وي بازگشايي بازارچه تجارت چمداني و تردد افراد را از مرز شوشمي نقطه عطفي براي جبران زحمات و خدمات نظام جمهوري اسلامي بويژه مردم پاوه و اورامانات به مردم حلبچه در سال 88 ميلادي دانست. 

۱ نظر:

  1. با تشکر از اهتمام فرماندار محترم شهرستان که مساعی ایشان منجر به بازگشایی مرز شوشمی گردید.

    پاسخحذف