۱۳۸۹ مهر ۲۲, پنجشنبه

معاون نهضت سواد آموزی کشور: برگزاري جشن شکرگزاری باسوادی 10 تا 49 سال تا سال 93

مراسم جشن شکرگزاری سوادآموزی در گروه سنی 10 تا 49 سال شهرستان پاوه روز چهارشنبه با حضور معاون توسعه مدیریت نهضت سوادآموزی کشور، مدیر کل نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در پاوه برگزار شد.
در این مراسم که در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد، معاون توسعه مدیریت نهضت سوادآموزی کشور، جهل و بیسوادی را از موانع توسعه جوامع عنوان کرد و با اشاره به پیامدهای مخرب آن گفت: منشاء این دو، قدرت طلبان و مستکبران هستند چون آنها از آگاهی و بصیرت عمومی وحشت داشته و متضرر می شوند و حضرت امام (ره) با درک این مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بلافاصله فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را به منظور ریشه کنی بی سوادی صادر فرمودند.
کوثری افزود: طی دو، سه سال گذشته جشن شکرگزاری باسوادی در 38 شهرستان، 223 شهر و 17هزار روستای کشور برگزار شده است که پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور یعنی سال 1393 جشن شکرگزاری باسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال در کل کشور برگزار شود.
در ادامه این مراسم جعفری مدیر کل نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه دهم کشوری و اول منطقه ای نهضت سوادآموزی استان کرمانشاه افزود: شهرستان پاوه در رده سنی 10 تا29 سال و 10 تا 49 سال با 60/99 و 07/98 درصد باسوادی رتبه اول استان کرمانشاه را در زمینه باسوادی دارد.
در ادمه خدرویسی فرماندار شهرستان پاوه، دین اسلام را دینی جامع مبتنی بر عقل و علم دانست که برمبنای یادگیری در هر زمان و مکان بنیان نهاده شده است و انقلاب اسلامی ایران نشآت گرفته از این دین و با تدبیر ولایت فقیه، نهضت سوادآموزی را برای ریشه کنی معضل بیسوادی در کشور بنا نهاد که ارتقای نرخ باسوادی از 38 درصد در قبل از انقلاب به 82 درصد در هم اکنون ( البته در تمامی رده های سنی)، دست یابی به اهداف برنامه های چهارم و پنجم توسعه کشور و ارتقای سوادآموزی به 5/99 در رده سنی 10 تا 29 سال و 07/98 در رده سنی 10 تا 49 سال، باسواد شدن 12800 نفر و صدور 25000 گواهینامه قبولی دوره های مختلف سوادآموزی در شهرستان پاوه مؤید این ادعاست.
در پایان از دست اندرکاران موضوع سوادآموزی، حامیان نهضت سوادآموزی و آموزشیاران این نهاد با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر