۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

نشست بررسی مشکلات روستاهای مرزی بخش نوسود

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مسائل و مشکلات مردم روستاهای مرزی کیمنه و بیدرواز از توابع بخش نوسود تسریع در بازسازی روستاهای مرزی و بازگشت مردم را موجب استحکام و تقویت مرزهای کشور دانست.
سید فتح اله حسینی در جمع مردم روستاهای کیمنه و بیدرواز و مسئولان شهرستان پاوه در روستای کیمنه با تاکید بر تسریع در امر بازسازی روستاهای مرزی و بازگشت مردم این روستاها گفت بعد از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که ایران اسلامی با اقتدار در مسائل مهم جهانی تصمیم گیری میکند دیگر جایز نیست که مردم مرزدار ما به خانه و کاشانه خود باز نگشته باشند چون بازگشت و استقرار مردم در روستاهای مرزی قویترین حافظان مرزهای میهن اسلامی خواهند بود.
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خدمات ارزنده نظام در مناطق محروم گفت مردم مزردار روستای کیمنه با 120 خانوار 46 شهید گلگون کفن و300 جانباز سرافراز تقدیم انقلاب کرده اند لذا مسئولان باید با تمام وجود برای خدمت رسانی به این مردم تلاش کنند.
در این نشست معاون فرماندار شهرستان پاوه گفت طرح اسکان و بازگشت مردم روستای کیمنه در دو نقطه قبلی روستا و هرزلگاه تهیه و مصوب شده است و وظایف دستگاههای اجرائی برای ایجاد زیر ساخت های لازم نیز مشخص شده است.
رستگار یوسفی افزود در سال جاری بالغ بر 3میلیارد و500 میلیون ریال اعتبار برای تعریض، بهسازی و آسفالت، آبرسانی، تهیه طرح هادی و تهیه طرح تعیین محدوده قانونی روستاهای مرزی هانی گرمله، کیمنه و بیدرواز اختصاص داده شده است.
در ادمه این نشست نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی از وضعیت کارهای انجام شده در روستای بیدرواز بازدید و از نزدیک مشکلات مردم این روستا را مورد بررسی قرار داد.
گفتنی است روستاهای هانی گرمله، کیمنه و بیدرواز در نقطه صفر مرزی با کشور عراق قرار دارند که مردم روستاهای هانی گرمله و بیدرواز به روستاهای خود برگشه اند ولی مردم کیمنه هنوز به روستای خود برنگشته اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر