۱۳۸۹ آذر ۷, یکشنبه

امام جمعه پاوه: نقش رسانه ها در اشاعه فریضه زکات حائز اهمیت است.

امام جمعه پاوه با استناد به آیات الهی، زکات را از واجبات اسلام دانست و گفت: پرداخت زکات زمینه ساز رحمت و برکت در زندگی است و نقش تبلیغات و رسانه ها در اشاعه و تبیین فریضه زکات بسیار مهم است.
ماموستا ملا قادر قادری روز یکشنبه در نشست امامان جمعه و روسای کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستانهای اورامانات در پاوه، ضرورت شفاف سازی در زمینه نحوه توزیع زکات، برگزاری نشستهای متعدد با مردم به منظور نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات و جلب اعتماد مردم را از راهکارهای مناسب جمع آوری زکات عنوان کرد و گفت: کمیته امداد حضرت امام (ره) مناسب ترین گزینه برای این مهم است.
ملا عبدالله غفوری امام جمعه روانسر نیز، مدیریت، حکمت و تعامل با مردم را در امر جمع آوری زکات موثر دانست و توجه به آداب و رسوم هر منطقه را در این زمینه مورد تاکید قرار داد. وی عملکرد کمیته امداد حضرت امام (ره) را در زمینه جمع آوری و توزیع زکات مثبت ارزیابی کرد.
در ادامه ملا احمد شیخی امام جمعه ثلاث باباجانی، اعتماد سازی و فرهنگ سازی را دو مقوله تاثیر گذار در جمع آوری زکات عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی توسط ائمه جمعه و اعتماد سازی باید توسط کمیته امداد حضرت امام (ره) انجام پذیرد.
در این نشست حسینی معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام (ره) استان کرمانشاه هدف از برگزاری این نشست را ارائه راهکارهای مناسب و عملی به منظور ساماندهی ستادهای احیای زکات در اورامانات و بهره مندی از رهنمودهای ائمه جمعه در این زمینه عنوان کرد و گفت: در این نشست تا حد زیادی به اهداف مورد نظر دست پیدا کردیم.
در ادامه روسای کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستانها و بخشهای اورامانات گزارشی از وضعیت جمع آوری زکات در حوزه فعالیت خود ارایه دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر