۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

تجليل از برگزيدگان كنكور سراسري روستاي نورياب


در مراسمي به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس از برگزيدگان كنكور سراسري روستاي نورياب شهرستان پاوه تجليل شد.
در اين مراسم كه در تالار اداره ارشاد اسلامي برگزار شد فرماندار شهرستان پاوه با گراميداشت ياد و خاطره دلاورمرديهاي رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، انديشه و آگاهي را مهمترين عوامل رشد و تعالي جوامع و ارتقاي جايگاه اجتماعي افراد دانست و گفت جهان امروز در دست و اختيار صاحبان فكر و انديشه و علم و آگاهي است.
محمد نجفي تصريح كرد امروز ايران اسلامي از نظر علمي و دانش و انديشه جزء 10 كشور برتر دنياست و اين از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي است.
در ادامه امام جمعه پاوه با تشريح اهميت و جايگاه علم و دانش از ديدگاه اسلام گفت اقتدار ملتها و دولتها در سايه پنج چيز است : تسليحات، ثروت، ذخاير زيرزميني، ملت (جمعيت) و علم و دانش. ملا قادر قادري افزود اگر علم و دانش در كنار دين و بر اساس آن نباشد براي بشريت مضر است. وي تصريح كرد فراهم شدن زمينه شكوفايي استعدادها در روستاها و مناطق محروم از دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي بوده و جهش قابل توجه جوانان ايراني در عرصه هاي علم و دانش در جهان طي دو دهه اخير به جهانيان نشان داد كه اسلام و روحانيت علاوه بر اينكه موجب تشويق و ترغيب علم و دانش است، هيچگاه مانع اين مهم نبوده و نيست.
در پايان از پذيرفته شدگان دانشگاهها و موسسات آموزش عالي روستاي نورياب قدرداني شد. در روستاي نورياب از توابع بخش مركزي پاوه با 1300 نفر جمعيت، 17 نفر در كنكور سراسري سال 88 موفق به ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالي شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر