۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

مراسم جشن شکر گزاری باسوادی در پاوه برگزار شد.


آیین جشن شکرگزاری باسوادی 97 درصد گروه سنی زیر50 سال شهر پاوه و 19 روستای این شهرستان چهارشنبه برگزار شد.
جعفری مدير كل نهضت سوادآموزي در این مراسم که مسئولان و آموزش یاران نهضت حضور داشتند با اشاره به ریشه کنی بیسوادی در شهرستان پاوه گفت : براساس سر شماری سالهای 86 و 87، آمار باسوادی شهرستان پاوه 92% و آمار باسوادی گروه سنی زیر50 سال96 % است.
وی با تقدیر از زحمات آموزشیاران و حمایت و پشتیبانی مسئولان پاوه گفت : انشاءالله در شهریور ماه سال 1389 جشن شکرگزاری باسوادی کامل در شهرستان پاوه را برگزار خواهیم کرد که این امر در کشور بی نظیر است.
در این مراسم امام جمعه پاوه دین اسلام را دین عقل، فکر و علم دانست و نهضت سواد آموزی را حرکتی فکری و فرهنگی در امر مبارزه با جهل و بیسوادی عنوان کرد.
ماموستا ملا قادر قادری دشمنان اسلام را دو گروه عنوان کرد و گفت : گروهی با فکر و افکار و گروهی با جهل و بیسوادی مبارزه می کنند و تا زمانی که بیسوادی در بین مسلمانان رخت برنبندد نمی توانیم با غرب و اروپا بطور جدی مقابله کنیم.
وی در ادامه نیاز کشور را در برهه کنونی آگاهی و بصیرت دادن به مردم دانست و گفت : اگر غفلت کنیم نتیجه اش فاجعه خواهد بود لذا تربیت و توجه و آگاهی و بصیرت در کنار آموزش و یادگیری لازم و ضروری است.
در ابتدای این مراسم مسئول نهضت سواد آموزی پاوه گزارشی از وضعیت سواد آموزی شهرستان را ارائه داد و گفت : میزان با سوادی شهرستان از 38% در سال 1355 به 92% در سال 1387رسیده است و از ابتدای تشکیل نهضت سواد آموزی در این شهرستان 12055 نفر باسواد شده اند.
زمردی میزان باسوادی گروه سنی10تا 29 سال را در پاوه 99% اعلام کرد.
در پایان از 21 آموزشیار و اعضای شوراهای اسلامی 19روستای این شهرستان با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر