۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

9 شيء تاريخي مربوط به دوران ساسانيان در پاوه کشف شد.


فرمانده نيروي انتظامي پاوه روز يکشنبه از کشف 9 قطعه ظرف عتيقه مربوط به دوران ساسانيان در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ الهياري گفت در پي گزارشهاي واصله به معاونت اطلاعات اين نيرو، پرسنل اين معاونت با تحقيقات و تلاش شبانه روزي و پيگيريهاي خود موفق شدند اشياي عتيقه را که شامل 9 کاسه فلزي مربوط به دوران ساساني است در منزل فردي از اهالي يکي از روستاهاي شهرستان پاوه کشف و نامبرده را به همراه اشياي عتيقه تحويل مراجع قضايي نمايند.
وي گفت: پرونده فرد مذکور در شعبه اول دادياري دادسراي عمومي و انقلاب پاوه رسيدگي ميشود.
گفتني است فرد دستگير شده با قرار وثيقه آزاد شده است.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه ضمن تاييد قدمت اشيا کشف شده گفت: کار کارشناسي اوليه بر روي اين اشياء انجام گرفته و کارهاي حقوقي هم صورت گرفته است اما دادستان اين پرونده خواستار تشکيل و اعزام يک هيات کارشناسي براي اين موضوع شده که هماهنگي هاي لازم براي اين کار در دست اقدام است.
اسد الله بيرانوند روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بعد از اين کار، طي صورت جلسه اي اشياي قيمتي که اکنون در نيروي انتظامي شهرستان پاوه نگهداري مي شود به جمع دار اموال سازمان ميراث فرهنگي تحويل داده شده و جزو دارايي هاي مملکت محسوب مي شود.
وي گفت: اين اشيا پس از تحويل به ميراث فرهنگي مستند سازي مي شود و يک نسخه در اختيار دارايي، يک نسخه ميراث فرهنگي کرمانشاه و يک نسخه براي سازمان مرکزي ميراث فرهنگي ارسال مي شود.
وي گفت: اشيا کشف شده بلافاصله بعد از تحويل براي بازديد عموم مردم در موزه نگهداري خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر