۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

فرماندار پاوه: قرآن مرکز ثقل و وحدت مسلمانان است.


محمد نجفي روز شنبه در نشست با روحانيون و مربيان پايگاههاي قرآني، با اشاره به تهاجمات فرهنگي دشمنان به مقدسات اسلامي بويژه قرآن کريم افزود: گسترش پايگاه هاي قرآني و اشاعه و نشر فرهنگ قرآن در جامعه امري لازم و ضروريست و امروز جمهوري اسلامي ايران در جهان در زمينه مسايل قرآني و توجه به قرآن حرف اول را ميزند و وجود حافظان و قاريان برجسته قرآن در کشورمان مويد اين ادعاست.
وي با اعلام اينکه هم اکنون800 نفر متعلم در 25 پايگاه قرآني اداره اوقاف و امور خيريه پاوه و اورامانات به فعاليتهاي قرآني در زمينه هاي حفظ، قرائت، ترتيل و تقسير مشغول هستند، گفت: در سال جاري در اين پايگاهها بيش از200 نفر موفق به ختم کامل قرآن و20 نفر حافظ قرآن شده اند.
وي هزينه برگزاري اين کلاسها را که شامل حق الزحمه مربيان و هدايا براي قرآن آموزان بوده 150ميليون ريال عنوان کرد و خواستار تقويت خانه هاي نور اداره اوقاف و امور خيريه در شهرستان پاوه شد.
تشکيل انجمن حافظان و قاريان قرآن، به روز شدن آموزشها، انسجام و متمرکز شدن فعاليت نهادهاي قرآني و جلوگيري از موازي کاري از مهمترين مصوبات اين نشست بود.
پيش از سخنان فرماندار رييس اداره اوقاف و امور خيريه پاوه و اورامانات گزارشي از وضعيت پايگاههاي قرآني اين اداره و مسايل و مشکلات آنها را ارايه داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر