۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

حج نماد وحدت و تجلي وحدت اراده مسلمانان جهان است.


امام جمعه پاوه کنگره عظيم حج را نماد وحدت و تجلي اراده مسلمانان دانست و با تاکيد بر ضرورت بهره گيري مسلمانان از اين فرصت در جهت وحدت جهان اسلام تاکيد کرد.
ماموستا ملا قادر قادري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به توطئه هاي دشمنان اسلام و صرف هزينه هاي ميلياردي با بهره گيري از رسانه هاي متعدد در جهت تخريب اسلام و مسلمانان، افزود: هر ساله شاهد نمايش ميليونها مسلمان عاشق در سرزمين وحي هستيم که نشان دهنده آن است اين همه توطئه و هزينه براي مقابله با اعتقادات مسلمانان بي تاثير است.
وي گفت: اگر دولتهاي اسلامي در يک جهت حول محور وحدت جهان اسلام گام بر ميداشتند امروز وضعيت اسلام و مسلمانان بسيار مناسب تر بود و بايد اذعان داشت که ضعف جهان اسلام امروز بر اثر اختلافات خود مسلمانان است نه قدرت دشمنان آنها.
ماموستا قادري ايام ذي الحجه را فرصتي مناسب براي مسلمانان دانست تا با توبه و استغفار، تسبيح و ذکر خدا، روزه گرفتن در روز عرفه، احسان به فقرا و نيازمندان و قرباني کردن در جهت انجام فرايض و سنت هاي الهي گام بر دارند.
امام جمعه پاوه در ادامه با گراميداشت هفته بسيج و تاکيد بر همکاري همه جانبه و حضور اقشار مختلف جامعه در برنامه هاي هفته بسيج، لزوم پاسداشت ارزشهاي بسيج و ايثار و فداکاري بسيجيان را در عرصه هاي مختلف انقلاب اسلامي،جنگ تحميلي و سازندگي کشور را مورد تاکيد قرار داد.
ماموستا ملا قادر قادري با اشاره به خلقت انسان با استناد به آيات الهي گفت: خداوند تمام موجودات را به صورت دو بعدي يعني مذکر و مونث، تاريک و روشن،خوب و بد و....آفريده است ودر اين ميان انسان را داراي فکر و اختيار آفريده است تا با فکر کردن سعادت و شقاوت و بهشت و جهنم را انتخاب کند و در اين راه با نزول قرآن کريم به عنوان بهترين راهنما و مبعوث کردن پيام آوران خود انسان را مورد لطف قرار داده است حال اگر انسان نافرماني کند سزاوار شقاوت وجهنم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر